خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

کشاورزی هرگز از بین نخواهد رفت

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۷۸۹

استاندار کردستان گفت: نگاهی به تاریخ مشاغل نشان می‌دهد که بسیاری از مشاغل در گذر زمان از بین می‌رود اما آنچه همیشه موجود بوده و هرگز از بین نخواهد رفت، کشاورزی است.

به گزارش ایلنا، عبد المحمد زاهدی در آیین تجلیل از فعالان و کشاورزان برتر استان کردستان در محل سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای خلقت و از زمانی که انسان طبیعت را به درستی شناخت، کشاورزی و بخش‌های مختلف آن رکن اساسی زندگی بشر بوده و انسان زندگی را با کشاورزی آغاز کرده است.

وی افزود: نگاهی به تاریخ مشاغل نشان می‌دهد که بسیاری از مشاغل در گذر زمان از بین می‌رود اما آنچه همیشه موجود بوده و هرگز از بین نخواهد رفت، کشاورزی است.

زاهدی خاطرنشان کرد: کشاورزی با اصل حیات بشر در ارتباط است و با توجه به اینکه مبنای اصلی آن درون زایی است، با اقتصاد مقاومتی ارتباط مستقیم دارد.

زاهدی به اهمیت کار کشاورزی و تاکید دین بر آن اشاره کرد و افزود: امروز پس از پشت سرگذاشتن مراحل سختی نظیر دفاع مقدس و تحریم‌های ظالمانه، اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای اساسی برای کشور است که با توجه به درونزا بودن کشاورزی، می‌توان آن را مبنای اقتصاد مقاومتی دانست.

وی به پهناور بودن و اقلیم‌های مختلف کشور اشاره کرد و آنها را نعمتی دانست که با ارتباط دادن مناطق مختلف با آب و هوای مختلف، می‌توان امینت غذایی را در کشور تامین و در تمام فصول، محصولات مختلف و سالم تولید کرد.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه تغییرات اقلیمی و مشکلاتی که ممکن است در تامین آب بوجود آید، در کشور مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برای تداوم کار کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی، باید بهره برداری صحیح از آب در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کردستان در خاتمه گفت: باید میزان آب مصرفی به گونه‌ای باشد که هم محصول کافی و مناسب تولید شود و هم کشاورزی موفق داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز