خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار و مسئولان استانی انجام شد؛

افتتاح نمایشگاه "گذری بر فرهنگ و هنر مانا"در سنندج

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۷۹

با حضور فرماندار و مسئولان استانی نمایشگاه گذری بر فرهنگ و هنر مانا در سنندج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان امروز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه افزود: در این نمایشگاه اشیاء دوره مانا مربوط به هزاره قبل از میلاد در معرض دید همگان قرار گرفته است.

سید محسن علوی اظهار داشت: قسمت عمده آثار از موزه ملی ایران به امانت گرفته شده است و حدود 50 شیء متعلق به موزه سنندج است.

وی با بیان اینکه دومین نمایشگاه از این آثار در سنندج برگزار شد، گفت: اولین نمایشگاه 4 ماه پیش در محل موزه ملی ایران با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح و مقرر شد در اردیبهشت سال آینده همزمان با برگزاری همایش زیویه سقز نیز به نمایش گذاشته شود. 

علوی ابراز داشت: قسمت عمده کاوش وحفاری های اشیاء مانا قبل از انقلاب انجام شده و آثار قلایچی بوکان مربوط به بعد انقلاب و زیویه سقز نیز در قبل و بعد انقلاب بدست آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ربط سردشت، قلایچی بوکان، زیویه سقز، حسنلوی نقده و بردکنته مهاباد عمده نواحی هستند که آثار و اشیاء دوره مانا را به خود اختصاص داده‌اند.

شایان ذکر است این نمایشگاه از 20 لغایت 30 بهمن ماه آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز