خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

روز پرستار برای همه ما افتخار است

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روز پرستار برای همه ما افتخار است و الگوی پرستاری در کشور ما حضرت زینب(س) است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک واحدی در مراسم گرامیداشت روز پرستار که صبح امروز در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار بیان داشت: پرستاری شغلی است که از ابتدای خلقت انسان به آن اهمیت داده‌شده و آن را به‌عنوان ارکان  خدمات دولت‌ها به جوامع در نظر گرفته‌اند.

وی به اهمیت پرستاری در کتب دینی اشاره کرد و اظهار داشت: در قرآن در سوره‌ی یوسف اشاره‌ شده است که حضرت یوسف در زندان از زندانیان پرستاری می‌کرد و خداوند به‌واسطه‌ این خدمات او را از نیکوکاران قرارداد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در فرهنگ اسلامی پرستاری  جزو مشاغل مهم است و پرستاران در جنگ‌های صدر اسلام وجود داشته‌اند، نصیبه بین زخمی‌ها می‌گشت و دردهای آنان را التیام می‌بخشید و این بانوبه عنوان اسوه‌ی صبر و مقاومت چهره نمایی می‌کند.

واحدی به لزوم قدردانی از پرستان اشاره کرد و ابراز داشت: ما باید قدردان زحمات پرستاران باشیم که در طول شبانه‌روز زحمت می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: روز پرستار برای همه ما افتخار است و الگوی پرستاری در کشور ما حضرت زینب(س) است.

واحدی به لزوم حمایت پرستاران از طرح‌های دانشگاه اشاره کرد و افزود:

تا چند روز آینده بیمارستان کوثر که بزرگ‌ترین پروژه علوم پزشکی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، افتتاح خواهد شد که برای راه‌اندازی به تلاش  پرستاران نیاز است.

وی به مطالبات پرستاران اشاره کرد و افزود: مطالبات پرستاران در سه هفته آینده پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز