خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

اهدای خون پل میان مردم و دولت است

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۵۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: امر اجتماعی و درمانی اهدای خون پل میان مردم و دولت است و وجود ذخایر کافی خون سالم در انتقال خون نمادی از امنیت در استان است.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر در جلسه با مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل انتقال خون کردستان با بیان این که نهادهایی که منفعت آنها به صورت عینی به همه مردم می رسد آیینه خدمت رسانی ملموس نظام هستند.

وی با بیان اینکه رعایت استانداردهای بین المللی توسط سازمان انتقال خون ایران خوشحال کننده است اظهار داشت : اینکه طرح ارتقای ضریب سلامت و امنیت خون های اهدایی با حذف خونگیری از اهداکننده های بار اول برای اولین بار در کشور در کردستان به صورت موفقت آمیز اجرا شده است و اکنون کل کشور به تبعیت از کردستان در مسیر طرح قرار گرفته اند دستاورد ارزشمند حوزه بهداشت و درمان استان است

آشناگر با اشاره به این خبر که سلامت فرآورده های خونی در ایران همسطح با اروپا و بالاتر از امریکا است و انتقال خون کردستان نیز مورد تایید معتبرترین شرکت تولید دارو اروپا قرار گرفته افزود: علی رغم تبلیغات منفی برخی کشور ها علیه ایران اینکه با کمترین امکانات در کردستان بتوان کیفیت همتراز با کشورهای مدعی را فراهم کرد نشان از همت مردم و مسئولین دارد.

او با بیان اینکه فضای فیزیکی موجود انتقال خون ناکافی است افزود: اخیرا تلاش هایی برای در اولویت قرار دادن پروژه انتقال خون کردستان انجام شده است و امیدوارم با بهره برداری از این ساختمان بخش باقی مانده مشکلات انتقال خون نیز بر طرف شود.

در ادامه این جلسه دکتر محمد سعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه انتقال خون کردستان روزانه ذخایر فرآورده های خونی را در کلیه مراکز درمانی تحت پوشش پایش می کند گفت : ذخایر خون در انتقال خون نیز همواره بررسی می شود و با توجه به عضویت کردستان در شبکه خونرسان کشور سعی می کنیم هفت برابر مصرف روزانه مراکز درمانی را به صورت ذخیره در انتقال خون استان داشته باشیم.

وی افزود : بر این اساس ذخایر از نظر گرو های خونی مختلف مورد پایش قرار می گیرد تا کاهش نیابند زیرا این موضوع از این نظر دارای اهمیت است که اگر بحرانی در استان اتفاق افتد ما سریع به آن پاسخ دهیم 

کریمیان با تاکید بر اینکه گروه های مختلف بیماران می توانند اطمینان داشته باشند با کمبود خون و فرآورده های آن مواجه نمی شوند تصریح داشت: رسالت اصلی انتقال خون تامین درخواست فرآورده های خونی بیمارستان ها است و این مهم با حمایت مردم نوع دوست استان خوبی در حال انجام است.

مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه سهم اهدای خون انتقال خون کردستان در سال گذشته 1.2% از اهدای خون کشور بوده است اظهار داشت: آنچه مهم است تناسب مصرف خون با تولید آن است و تولید فراتر از مصرف به دلیل عدم امکان ذخیره طولانی مدت با توجه به ماهیت فرآورده های خونی برخلاف خط مشی و سیاست های راهبردی انتقال خون و رهنمود های اقتصاد مقاومتی است . 

گفتنی است مصرف فرآورده‌های خونی در کردستان در سال گذشته بیش از استان های اردبیل، بوشهر، چهار محال و بختیاری، سمنان، خراسان جنوبی، زنجان، ایلام، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد و قزوین بوده است و میزان مصرف این فرآورده تقریبا مشابه با استان های لرستان و قم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز