خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

گفتمان توسعه گفتمان اصلی نخبگان است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۷۳۹

استاندار کردستان گفت: باید گفتمان توسعه گفتمان اصلی نخبگان باشد و با عزم و اراده می توان زمینه ی توسعه را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه روز یکشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان و اعضای شورای عالی بنیاد نخبگان که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه گفتمان توسعه گفتمان اصلی نخبگان است افزود: توسعه خواستنی است و این بدان معناست که با عزم و اراده می توان زمینه ی توسعه را فراهم کنیم و در این راستا نخبگان باید جهت رفع موانع همگام با دولت گام بردارند.

وی تولیدات دانش بنیان را از اولویت های مهم استان برشمرد و گفت: در این راستا توافق نامه ایی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با 16 شرکت بزرگ آی تی منعقد شده است که زمینه ی ایجاد 6 هزار شغل مستقیم را فراهم نموده است.

استاندار کردستان ابراز داشت: نخبگان ما به دنبال پست های مدیریتی و دولتی نباشند چرا که سبب محدودیت و کاهش خلق ایده می شود بنابراین با استعداد و توانایی که دارند می توانند کارآفرین باشند و بستر مناسبی برای اشتغال و تولید ثروت فراهم کنند.

زاهدی با بیان اینکه توسعه در کشور نامتوازن شکل گرفته است عنوان کرد: در سیاست های گذشته مبنای توسعه مرکز محور بود اما تا حدودی در این دولت و در برنامه ششم توسعه به این مهم نایل گشته ایم.

وی به ظرفیت استان در به کارگیری افراد بومی در مناصب مدیریتی اشاره کرد و گفت: استان کردستان افراد توانمند و شایسته ایی در زمینه های مختلف دارد ومی طلبد به تدریج و طی پروسه ایی درحوزه های کلان مدیریت کشور مناصبی را عهده دار شوند.

استاندار کردستان در پاسخ به یکی از خواسته های نخبگان مبنی بر اینکه توجه به رشته روانشناسی در عرصه های مختلف میتواند کارساز باشد گفت: معتقدم رشته روانشناسی در جامعه ی ما مورد کم مهری قرار گرفته و جهت ارزش دادن به این مهم تقویت بخش خصوصی ضروری است همچنین بحث بیمه در این رشته باید در نظر گرفته شود.

وی همچنین به حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: اکنون بدون صنعت، کشاورزی و دامپروری قابل اعمال نمی باشد و سرعت مکانیزاسیون کشاورزی سبب بیکاری افراد شده بنابراین باید صنعت در کنار کشاورزی لحاظ شود از این جهت استان پتانسیل صنعتی شدن را دارد چرا که معادن متخلفی و متنوعی موجود است.

زاهدی کاهش منابع آب در استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: خروج آب از استان به شهرهای دیگر و برداشت بی رویه آب در دشت های قروه و دهگلان و کاهش منابع آب زیر زمینی سبب خسارت و پیامد جبران ناپذیری به منابع آب می شود.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست تعدادی از نخبگان به ارایه پیشنهاد و مطالبات خود و استان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز