خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

انتقال خون دستگاهی خدمت‌رسان به ویژه در مواقع بحران است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۱۷۸

رئیس‌دانشگاه علوم‌پزشکی‌کردستان‌گفت:انتقال خون دستگاهی خدمت رسان به ویژه در مواقع بحران است، بنابر این ضروری است گسترش مراکز جامع اهدای خون و سامانه های سیار استاندارد جهت بهره برداری در شرایط بحرانی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا نقل از روابط عمومی انتقال خون کردستان؛ سیامک واحدی در جلسه با مدیرکل و جمعی از مسئولان انتقال خون کردستان با بیان اینکه حوزه پدافند غیر عامل انتقال خون جهت پاسخگویی در بحران ها، بازبینی وضعیت انتقال خون های شهرستان ها و همچنین ارتقای زیرساخت ها به ویژه در بخش فضای فیزیکی نیازمند توجه است، گفت: انتقال خون شاهرگی حیاتی و قوت قلب پزشکان و جراحان بیمارستان های استان است و از این رو مورد توجه ویژه علوم پزشکی است .

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک تعداد تخت های فعال بیمارستانی استان افزایش خواهد یافت، گفت : طبیعی است که متناسب با این افزایش، انتقال خون کردستان نیز باید تقویت شود و ضروری‌ترین نیازمندی این اداره کل تکمیل پروژه ساختمان فنی انتقال خون است.

واحدی ادامه داد: بخش های اتاق عمل، اورژانس و بستری بیمارستان در دست ساخت کوثر از بخش های مصرف کننده خون و فرآورده های خونی به شمار می رود و ارتقای توان انتقال خون جهت حمایت و پشتیبانی از این بخش ها و بیماران کردستانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است .

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مساعدت خود را در خصوص تخصیص زمین پروژه به انتقال خون ابراز داشته است از راه و شهر سازی استان به عنوان پیمانکار پروژه و سازمان برنامه و بودجه خواست نسبت به تکمیل و تخصیص بودجه لازم این پروژه، انتقال خون را همراهی کنند . 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان فعالیت های بین المللی انتقال خون را ارزشمند توصیف کرد و اذعان داشت : فعالیت های انتقال خون جهت تامین داروهای مشتق از پلاسمای مازاد بر مصرف بیمارستانها مانع خروج ارز از کشور می شود و این فعالیت سازمان انتقال خون ایران و به تبع آن اداره کل استانی کمک ارزنده ای به معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت است .

وی توجه به حوزه پدافند غیرعامل را نیز ضروری بر شمرد و گفت این قابل قبول نیست که انتقال خون در مرکز استان تنها یک ساختمان در اختیار داشته باشد 

واحدی خاطر نشان ساخت : انتقال خون دستگاهی خدمت رسان به ویژه در مواقع بحران است بنابراین ضروری است گسترش مراکز جامع اهدای خون و سامانه های سیار استاندارد جهت بهره برداری در شرایط بحرانی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به مباحث آموزشی انتقال خون نیز اشاره کرد و بیان داشت: بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و همچنین رزیدنت های رشته های مختلف و آگاهی آنان از طب انتقال خون ضروری و نیازمند یک جلسه ویژه است.

واحدی در پایان از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای آغاز طرح های منتج به مدیریت مصرف خون و فرآورده های خونی و مدیریت خون بیمار خبر داد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز