خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

باید با کالای قاچاق برخورد جدی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۵۷۴

استاندار کردستان گفت: همان طور که برخورد با کالاهای ممنوعه برای ما اهمیت دارد کالاهایی نظیر لوازم ارایشی بهداشتی، درمانی و مواد خوراکی‌حساسیت دو چندانی را می‌طلبد و جهت منع این کالاها باید در مبداء ورودی مرز برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی امروز در یازدهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان که در استانداری برگزار شد، افزود: برای برگزاری باشکوه جشنواره فرهنگی هنری" پیوه ر" دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا فرهنگ سازی خوبی جهت استفاده از کالای ایرانی انجام شود.

وی هوشیاری و مراقبت دستگاه‌ها را در خصوص قاچاق طلا در شهرستان‌ها ضروری خواند و گفت: مقدار طلای ضبط شده در سقز و مریوان نگران کننده است چرا که مردم اعتماد می‌کنند و این امر منجر به زیان اموال آنها می‌شود.

وی به بحث فاکتورها اشاره کرد و اظهار داشت: اتحادیه در جهت پیشبرد اهداف تاریخ و زمانی را مقرر کنند و حتما لازم نیست شکل فاکتور ها یکی باشد بلکه برای ما آیتم ها ملاک خواهد بود بنابراین دقت و رعایت نکات حائز اهمیت است.

استاندار کردستان با تاکید بر حساسیت مسئولین برای عدم رخنه ی کالاهایی که با سلامت مردم در ارتباط است افزود: همان طور که برخورد با کالاهای ممنوعه برای ما اهمیت دارد کالاهایی نظیر لوازم ارایشی بهداشتی، درمانی و مواد خوراکی حساسیت دو چندانی را می طلبد و جهت منع این کالاها باید در مبداء ورودی مرز برخورد جدی صورت گیرد.

وی بحث آموزش را مهمترین ملاک جهت جلوگیری از آسیب به خانواده ها خواند و گفت: آگاه کردن مردم از پیامد مصرف کالای قاچاق می تواند بسیار کارساز باشد چرا که زیان فراوانی را بدنبال دارد.

زاهدی خاطر نشان کرد: ورود بسیاری از کالاهای قاچاق با هدف بیو تروریسم انجام می شود و تغییر ژن و اشاعه بیماری را در نظر گرفته‌اند بنابراین هرچه در مرز با جدیت با کالای قاچاق برخورد شود در سطح اصناف شاهد تخلف کمتر خواهیم بود.

وی گفت: هم اکنون دشمن با تغییر عملکرد روش‌های دیگری برای ضربه زدن به کشور را در دستورکار قرار داده و نیاز است تمهیدات لازم به خرج داده شود.

استاندار کردستان عملکرد نیروی انتظامی در برخورد را با کالای قاچاق را مثبت ارزیابی کرد و کفت: مهم نیست تعداد پرونده ها کم باشد بلکه تمرکز و توان این دستگاه بر روی مواد ممنوعه، مواد خوادکی، بهداشتی و برخورد با باندهای کلان باشد.

وی در پایان با تاکید بر حمایت از تولیدات داخل استان گفت: خروج کالا و ارز برای کشور منفعت و سودی ندارد و سبب ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز