خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان:

بهبود فضای کسب و کار متاثر از ارتقای کارایی مدیریت دولتی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۵۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: بهبود فضای کسب و کار متاثر از ارتقای کارایی مدیریت دولتی در استان است و مراکز هم اندیشی سبب بهبود فضای کسب و کار و بهره مندی سیستم اداری می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی پیش از ظهر امروز درجلسه مشترک کانون های مرکز هم اندیشی توسعه استان کردستان با محوریت کردستان در برنامه ششم توسعه که در استانداری برگزار شد، افزود: مرکز هم اندیشی توسعه کردستان شامل 4 کانون زیربنایی نظیر آب و محیط زیست، جاده های ارتباطی، تجارت مرزی و استفاده بهینه از مرزها ی استان که در متن برنامه ششم توسعه لحاظ شده است.

وی به ظرفیت و پتانسیل بالای کردستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه استان کردستان از مواهب برنامه توسعه بهره مند نبوده و اگر هم سهم اندکی گرفته باشد به صورت کلی بوده و این ناشی از عملکرد مدیریت ملی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ابراز داشت: در راستای بهره مندی باید در برنامه ششم توسعه برش استانی انجام شود و این امر در دو زمینه نیز تاثیر گذار است از جمله سهم استان تعیین و وظیفه ی مدیران در اجرای برنامه ششم برای کردستان مشخص می شود همچنین توزیع منابع و تعیین آن به استان ها سبب می شود مدیران ذیربط بدنبال اخذ منابع، انرژی خود را تلف نکنند و هم افزایی مدیران ارتقا یابد.

فیروزی اظهار داشت: در این جلسات باید اولویت استان تعیین و به پروژه تبدیل شود و در نهایت در اختیار مدیران اجرایی در راستای ایجاد سرمایه گذاری برای استان و ایجاد اشتغال و بهبود کسب و کار قرار گیرد.

وی تاثیر مرکز هم اندیشی را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: این مرکز تاثیر غیر مستقیم بر فضای اجتماعی و فرهنگی استان گذاشته و ارزشمند تلقی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار متاثر از ارتقای کارایی مدیریت دولتی در استان است و این گونه مراکز سبب بهبود فضای کسب و کار و بهره مندی سیستم اداری می شود.

فیروزی بیان داشت: این مراکز فقط منحصر به نخبگان نمی باشد سایر افراد و نهاد ها با پیشنهاد و ارائه ی ایده می توانند نقش خوبی را ایفا کنند و در این خصوص رسانه باید پوشش مناسبی از این زمینه داشته باشند. 

وی در پایان به اجرای طرح توانمندی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: زمینه اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته و امید است ساز و کار آن عملیاتی شود. همچنین موضوع آموزش روزنامه نگاران با همکاری سازمان برنامه و بودجه در راستای توسعه فرهنگی عملیاتی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز