خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کشت گیاهان دارویی راهی در جهت اشتغال‌زایی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۹۲۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی راهی در جهت اشتغال‌زایی است، گفت: حدود 13 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری به زمینه‌ کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر فرآوری لازم و بازار خرید دارویی در استان فراهم شود، گیاهان دارویی در حد نیاز کشور تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی راهی در جهت اشتغال‌زایی است، گفت: در سال جاری حدود 13 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در مورد خرید گندم بیان داشت: لازم است دولت گندم را با قیمت بالاتری خریداری کند تا کشاورزان به کشت این محصول رغبت بیشتری داشته باشند و هزینه تولید آن جبران شود.

ذوالفقاری عنوان کرد: اراضی کشاورزی کردستان در زمینه فسفر ضعیف است و در سال جاری 35 درصد از کشاورزان از کود استفاده کرده اند بنابراین لازم است که در تهیه کود شیمیایی کمک بیشتری به کشاورزان شود.

وی به بیمه کلزا اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانه روغنی مسئولیت بیمه محصول کلزا را دارد اما بنا به دلایلی تامین اعتبار آن با مشکل مواجه شد که باید در دستور کار نظام صنفی کردستان قرار گیرد و مشکلات آن رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز