خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان:

تربیت بدنی یکی از ساحت های آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۷۶۵

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: یکی از ساحت های طراحی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت تربیت بدنی و زیستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رشید قربانی در اولین همایش دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور که صبح امروز در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، در خصوص اهمیت ورزش دانش آموزان با تاکید بر لزوم توجه به ورزش دانش آموزان بیان داشت: توجه به ورزش دانش آموزان راهی در جهت موفقیت تحصیلی دانش آموزان است بنابراین لازم است در این زمینه تلاش و توجه بیشتری به عمل آید.

وی ضمن تشکر از اساتید و فرهنگیان اظهار داشت: اساتید و فرهنگیانی که به ورزش دانش آموزی اهمیت می دهند در موفقیت  تحصیلی و تربیت دانش آموزان، نقش موثرتری دارند و این همایش کمک می کند که  نقاط ضعف و قوت شناسایی و در جهت رفع نواقص برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش  درخصوص اهمیت ورزش دانش آموزان عنوان کرد: یکی از ساحت های طراحی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت تربیت بدنی و زیستی است و این همایش ها گامی در جهت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و تحقق این ساحت است.

قربانی درباره رسالت آموزش و پرورش گفت: یکی از رسالت های آموزش و پرورش کشور پرداختن به جسم و سلامت دانش آموزان است، بنابراین ارتقای توانمندی نیروی انسانی برای تحقق این هدف، از اولویت های اساسی آموزش و پرورش است.

وی در زمینه ورزش در آموزش و پرورش افزود: فعالیت ورزشی در آموزش و پرورش در دو بخش انجام می گیرد، بخشی از آن درون مدرسه است که شامل زنگ ورزش ، ورزش صبحگاهی،توسعه پایگاه های استعداد یابی و  حیات پویا است، که در این زمینه ها در سال 95، استان کردستان، استان برتر کشور بود و دربخش مسابقات ورزشی دانش آموزان درمسابقات ملی حضور پیداکردند و موفقیت هایی داشته اند.

وی در مورد موفقیت ورزشی دانش آموزان کردستان اظهار داشت: در سال 95 مدالهایی که کسب کرده اند 8 برابر سال قبل بود، که این امرناشی از زحمات پیشکسوتان در شورای ورزش استان و اساتید برتر دانشگاهی و تلاش کسانی است که در حوزه ورزش در استان و شهرستان فعالیت می کنند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان در زمینه همکاری آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها و سازمان  ورزش و جوانان افزود: این همایش، اولین همایشی است که در حیطه آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها و ورزش و جوانان  برگزار می‌شود و به دستاوردهای ورزش دانش آموزان در سطح ملی می‌پردازد که این ویژگی ممتازی است و نشان از همکاری همه‌جانبه و متقابل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز