خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

مشارکت مردم می‌تواند موانع پیش‌روی جوانان را رفع کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۲۹۱

استاندار کردستان گفت: مشارکت مردم می‌تواند موانع پیش‌روی جوانان را رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد ساماندهی جوانان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه راه اندازی مجمع خیرین ازدواج باید در سطح دبیر ستاد پیگیری شود، افزود: باید تمامی دستگاه ها به ارائه گزارشی از عملکرد خود بپردازند تا مردم در جریان اقدامات صورت گرفته قرار بگیرند.

 وی تصریح کرد: هنگامی که ستادی تشکیل می شود باید دستور کار از قبل اعلام شود تا ادارات بتوانند گزارش های خود را ارائه دهند.

استاندارکردستان فراوانی قانون را مشکلی جدی در این راستا دانست و گفت: متاسفانه دستورالعمل‌های متعددی مطرح است و باید بتوانیم موانع را کنار بگذاریم.

وی خاطر نشان کرد: بحث ساماندهی جوانان به یکی دو مبحث خلاصه نمی‌شود و هر آنچه که یک جوان برای ادامه زندگی لازم دارد اعم از شغل، مسکن، ازدواج باید ساماندهی شود.

 زاهدی تحقق این مهم را  تنها مختص به ادراه ورزش ندانست و اضافه کرد:  این اداره مسئولیت دبیرخانه را بر عهده دارد.

استاندار سازمان کمیته امداد و بهزیستی را نهادی حمایتی خواند و تصریح کرد: این دستگاه ها فقط به افراد تحت پوشش خود خدمات ارائه می دهند در حالی که بحث جوانان بسیار فراگیر تر است و  صرفا بحث حمایتی ملاک نمی باشد.

وی اظهار داشت: تمرکز مجمع خیرین ازدواج بیشتر باید بر روی مبحث فرهنگی و فرهنگ سازی باشد بنابراین باید ذهنیتی در جامعه برای تشکیل و سوق دادن جوانان به ازدواج تشکیل شود.

زاهدی مشکل اصلی را فراتر از تهیه جهیزیه و مهریه عنوان کرد و ابراز داشت:  مشکل اصلی بعد از ازدواج است و باید در این خصوص برنامه و راهبرد داده شود.

استاندار ادارات را ملزم به ارائه گزارش کرد و گفت: باید با حضور نمایندگان سمن های مرتبط با امور جوانان فهرست آسیب های موجود را شناسایی و اولویت بندی نمود سپس اقدام لازم صورت پذیرد.

وی در پایان اضافه کرد: بهتر است یک موسسه دانشگاهی متولی این امر باشد تا پاسخگو هم باشد و باید مردم را بخشی از تشکل ها دانست و با مشارکت مردم موانع را رفع کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز