خبرگزاری کار ایران

نصراللهی‌زاده:

هیچ جشنواره معتبری در دنیا وجود ندارد که سینمای کردی در آن نماینده نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۲۱۹

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: توجه ویژه به جامعه هنری و فعالان فرهنگی از وظایف دولت است و نقش این طیف خاص از جامعه در روند توسعه استان بسیار پررنگ و با اهمیت است.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در دیدار جمیل مفاخری کارگردان و هنرمند فیلمساز سنندجی با اشاره به اینکه توسعه نرم‌افزاری یکی از زیرساخت‌های توسعه کلان در هر کشوری به شمار می‌آید، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در بیان واقعیت‌های مثبت استان کردستان در قالب آثار هنری بسیار ارزشمند است.

وی افزود آثار هنری با مخاطبین ارتباط درونی موثر برقرار می‌کنند و شایسته است جامعه هنری استان کردستان از ظرفیت‌های غنی فرهنگ کردستان برای معرفی استان در سطح ملی و جهانی تلاش کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان همچنین تاکید کرد: توجه ویژه به جامعه هنری و فعالان فرهنگی از وظایف دولت است و نقش این طیف خاص از جامعه در روند توسعه استان بسیار پررنگ و با اهمیت است.

نصراللهی‌زاده تولید آثار فاخر هنری و بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالای استان را در این آثار از خدمات اصحاب فرهنگ و هنر ذکر کرد و گفت: ارتقای شاخص‌های توسعه فرهنگی به ارتقای شاخص‌های توسعه همه جانبه کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان علاوه بر دیدن آسیب‌ها و نواقص چند رسالت عمده را بر دوش دارند، گفت: کمک به اصلاح و بهبود ساختارها، ترویج روح امید و خلاقیت و برجسته کردن نقاط مثبت و مزیت‌های جامعه برای کمک به رشد و تعالی انسان‌ها با روش‌های هنرمندانه اثرات ارزشمندی به‌دنبال دارد.

در ادامه این دیدار جمیل مفاخری از زبان، جغرافیا، طبیعت، آداب و سنن، موسیقی و ... به‌عنوان جلوه‌ها و شاخصه‌هایی نام برد که در استان کردستان دارای برجستگی خاص هستند که فیلمسازان کردستانی با ارائه آن به سایر ساکنان کشور و حتی کشورهای دیگر موجب معرفی این استان در سایر نقاط می‌شوند.

وی تولید آثار فاخر هنری را از برنامه‌های جدی فیلمسازان کردستانی نام برد و گفت: خوشبختانه امروزه هیچ جشنواره معتبری در دنیا وجود ندارد که سینمای کردی در آن نماینده نداشته باشد و این موضوع یک افتخار برای جامعه هنری استان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز