خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات خبر داد:

ایجاد و تقویت کلیپ‌های گردشگری در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۵۱۷

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات از ایجاد و تقویت کلیپ های گردشگری در استان کردستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی براری در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری کردستان برگزار شد با تاکید بر تقویت حوزه IT وICT  در استان افزود: کردستان در این طرح پیشرو بوده و این طرح شامل سه بخش فناوری و اطلاعات ، گردشگری و زنبورداری و فرآورده های آن است.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات اظهار داشت: حوزه ICT  مهمترین موتور توسعه و توانمندی سایر بخش هاست و می‌توان از این ظرفیت در تمام عرصه ها استفاده بهینه کرد.

براری با اشاره به جمعیت 48 میلیونی کرد زبان در دنیا اضافه کرد: با ایجاد کلیپ های گردشگری با زبان کردی می توان بحث گردشگری را رونق داد.

وی به علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی در استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی و نیرو های بومی برای توسعه استان تلاش کرد.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات با بیان اینکه بیش از 251 سایت در استان نصب و راه اندازی شده است اظهار داشت: با توجه به عملکرد خوب دولت برای رفع مشکلات روستا ها پوشش اینترنت و مخابرات برای روستا های استان به زودی حل می شود.

به گفته وی مهاجرت تحصیل کرده ها در استان بالاست و باید زیرساخت های این حوزه بیشتر تقویت شوند تا از مهاجرت تحصیل کرده ها و افراد جویای کار جلوگیری شود.

علوی گفت: حتی اگر رشد اقتصادی در استان مطلوب باشد با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های استان،  فاقد زیر ساخت های مناسب برای توسعه هستیم.

در ادامه این کارگروه استاندار کردستان افزود: یکی از اهداف توسعه رفاه است در صورتی که‌رفاه فراهم شود زمینه اشتغال ایجاد می شود.

زاهدی با بیان اینکه سال 93 طرح تکاپو در استان آغاز به کار کرد گفت: در حوزه فناوری به نیروی انسانی و زیر ساخت ها تاکید شد و در این راستا جهش هایی در حوزهIT و ICT  در استان به وجود آمده که نیاز به تلاش بیشتر دارد.

وی به همکاری و مشارکت دستگاه های ذیربط اشاره کرد و افزود: با توجه به همکاری دستگاه های ذیربط بخش خصوصی توسعه پیدا می کند.

به گفته استاندار کردستان بزرگترین شرکت‌های ICT  جهت سرمایه‌گذاری و همکاری در استان اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز