خبرگزاری کار ایران

فیاض تاکید کرد:

مشارکت 20 درصدی دولت در ایجاد زنجیره‌های تولیدی کشور

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۹۱۵

معاون توسعه مدیریت، منابع و استان‌های صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد زنجیره‌های تولیدی کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: دولت در ایجاد زنجیره های تولیدی کشور تنها 20 درصد حق مشارکت دارد.

محمدرضا فیاض در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، اتاق اصناف، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن و اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان، نبود نیروی انسانی کارآمد، نبود ساز و کار درست و عدم آشنایی شرکت‌های صادراتی با مهارت‌های صادرات را مشکلات عمده بخش صادرات در کشور عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تشکل‌های بخش خصوصی باید با مهارت‌افزایی در امر صادرات و واردات خود را اداره کنند و انتظار یاری از بخش دولتی نداشته باشند.

فیاض افزود: استراتژی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعامل با بخش خصوصی و سایر بخش‌های دولتی است و آمادگی دارد در زمینه مربوط به حوزه کاری خود با بخش‌های خصوصی و دولتی همکاری داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در تقسیم‌بندی‌هایی که در طول 150 سال گذشته و حتی بیشتر از آن صورت گرفته استان کردستان به عنوان استان صنعتی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه در این تقسیم‌بندی‌ها برخی استان‌ها در ردیف استان صنعتی و برخی در طیف استان‌های کشاورزی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی ذات استان کردستان کشاورزی است نباید توقع داشته باشید  در زمان کوتاهی به یک استان صنعتی تبدیل شود.

فیاض افزود: کردستان نیازمند تحرک‌ است و باید با ایجاد واحدهای بزرگ و تقویت واحدهای تولیدی متوسط  و کوچک بستر تحول و توسعه را دراین استان فراهم نمود.

وی با اشاره به اینکه در ایجاد واحدهای بزرگ باید به دو روش عمل کرد، افزود: این واحدها باید نوآور باشند یا با توجه به تبع و ظرفیت‌هایی که در این قبیل استان‌ها وجود دارد، ایجاد شوند.

به گفته معاون توسعه مدیریت، منابع و استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحدهای که بتواند کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی را رونق دهد و صادرات محور باشد باید در کردستان ایجاد و روند توسعه دراستان را شتاب بخشند.

فیاض با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌هایی که امروز شما در این جلسه مطرح گردید در سایر استان‌های شبیه استان شما مانند گلستان، مازندران و ... که در تقسیم‌بندی‌ها به عنوان استان کشاورزی قرار گرفته‌اند وجود دارد،بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در استان‌های شما وجود دارد عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم در بحث صنایع تبدیلی است.

وی بر ایجاد زنجیره‌های تولید در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: دولت اگر بخواهد در بحث ایجاد زنجیره‌ها ورود پیدا کند تنها حق مشارکت 20 درصدی دارد.

فیاض گفت: باید با جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی بستر اجرای زنجیره‌های مختلف را در استان‌هایی مانند کردستان که ظرفیت مرز را نیز دارند فراهم سازیم.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در استان کردستان که رفته‌رفته در حال بهتر شدن است ظرفیت معادن آن است که باید از ظرفیت‌های شناسایی شده در این حوزه به بهترین شیوه استفاده شود.

فیاض از آمادگی کامل دولت برای برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای تربیت نیروهای ماهر در استان کردستان خبر داد و افزود: به هر میزان در استان تمایل داشته باشید حاضر به برگزاری دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از طرح کارخانه لاستیک بارز در کردستان، گفت: در کنار این پروژه، طرح‌های بسیار خوبی از جمله پتروشیمی، کارخانه سیگار و غیره در سطح استان در حال اجراست که می‌تواند موجب شتاب بیشتر در توسعه بخش صنعت در کردستان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز