خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان خواستارشد:

هزینه برگزاری همایش‌ها صرف درمان و اشتغال معتادان شود

استاندار کردستان گفت: هزینه همایش‌هایی را که در خصوص اعتیاد برگزار می‌شود بهتر است صرف درمان و ایجاد اشتغال برای معتادان شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان با بیان این مطلب افزود: معمولا بیشتر جشنواره و همایش‌ها نتیجه مطلوب و دلخواه را در پی ندارد بر همین اساس بهتر آن است از میزان همایش‌های مربوط به اعتیاد کاست و هزینه آن را به درمان و اشتغال ومباحث پیشگیرانه اختصاص داد.

وی با بیان اینکه استان کردستان به نوعی درگیر مسئله اعتیاد هست اما جزو استان‌های آلوده به شمار نمی‌رود اضافه کرد: باید دقت کرد که سیمایی آلوده به مواد مخدر را در کشور از کردستان نشان نداد که از این حیث نیز مظلوم واقع شود.

زاهدی  با اشاره به اینکه استان کردستان کمترین میزان اعتیاد را در غرب کشور دارد از مسئولان مرتبط با حوزه پیشگیری از مواد مخدر خواست همایش‌های مربوط به مواد مخدر در کردستان برگزار نشود تا عامل ایجاد ذهنین منفی درباره استان نشود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حضور در محلات، توجیه مردم وجداسازی معتادین از اجتماع جهت درمان و کمک به افراد در معرض خطر بهترین اقدام و راهکار ممکن در موضوع مبارزه و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر است.

استاندار کردستان نقش مردم و تشکل‌های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر را مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر مردم همکاری و همراهی لازم را نداشته باشند قطعا در انجام کارها و برنامه‌ها موفق نخواهیم بود.

زاهدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه هرکدام از دستگاه‌های اجرایی مجموعه فعالیت‌هایی در حوزه فرهنگی  و اجتماعی انجام می‌دهند گفت: مهم این است که دستگاه های اجرایی بخشی از آن برنامه‌ها را به موضوع پیشگیری از مواد مخدر اختصاص دهند و فعالیت های خود را برآن موضوع متمرکز کنند.

کد خبر : ۴۰۲۴۱۱