خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات گام مهمی در جهت رونق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۳۷۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات می‌تواند گام مهمی در جهت رونق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در استان کردستان است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین فیروزی در جلسه بررسی بهره‌برداری از منابع آبی استان در جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: تحقق اقتصادی مقاومتی به صورت ویژه در دستور کار است و در استان کردستان نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش مهم اقتصاد مقاومتی در داشتن اقتصادی پویا و پایدار، اضافه کرد: ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مهمی در بخش کشاورزی و پرورش آبزیان در استان کردستان وجود دارد که زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال فراهم می‌سازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: از اولویت‌های مهم سرمایه‌گذاری استان کردستان می‌توان به آبزی‌پروری در سدها و رودخانه‌های سطح استان اشاره کرد.

فیروزی در ادامه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت سدها و نیز پایاب آنها در استان در راستای ایجاد اشتغال بهره گرفته شود،‌ افزود: بیش از چهار هزار تن مازاد بر تولید هشت هزارتنی ظرفیت برآورد شده برای تولید آبزیان در استان است که با برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی و همکاری امور آب و محیط زیست می‌تواند در کوتاه مدت به نتیجه برسند.

وی با اشاره به اینکه طرح پرورش آبزیان ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و یک هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم را ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: با برنامه‌ریزی فعالان این بخش شاهد تحرک بیشتر اقتصادی در استان و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقامتی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پایان بر بهره‌گیری از سیستم کاملا هوشمند و استفاده از  شیوه‌های نوین تولید در این بخش تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز