خبرگزاری کار ایران

استاندار سلیمانیه عراق:

جمهوری اسلامی و کردستان عراق هر دو در سنگر دفاع از حقوق بشر قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۳۴

استاندار سلیمانیه عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق هر دو در یک سنگر یعنی سنگر دفاع از حقوق بشر، انسان دوستی و دموکراسی قرار دارند.

استاندار سلیمانیه عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق هر دو در سنگر دفاع از حقوق بشر، انسان دوستی و دموکراسی قرار دارند.

به گزارش ایلنا در کردستان، آسو فریدون، شامگاه چهارشنبه در نشست مشترکی که با حضور استاندار کردستان و هیات‌های دو طرف به منظور بررسی تفاهمات برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران و کردستان عراق در مقابل جبهه تاریکی و افراط قرار دارند و هر دو در یک سنگر یعنی سنگر دفاع از حقوق بشر، انسان دوستی و دموکراسی قرار دارند.

وی اظهار کرد: کُردها همیشه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حامی و در کنار خود دیده اند و این نخستین بار نیست.

فریدون ادامه داد: در شرایط دشوار کنونی نیز کُردها از حمایت کشور ایران همچون گذشته بهره مند شده اند.

وی تاکید کرد: روابط میان استان سلیمانیه از اقلیم کردستان عراق و استان کردستان از جمهوری اسلامی ایران برای ما مهم بوده است و آن را جزیی از تامین امنیت و آسایش هر دو طرف می دانیم.

استاندار سلیمانیه گفت: روابط دو سو روابطی تاریخی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و استراتژیک بوده است و در این مقطع تاریخی که اقلیم کردستان در شرایط سختی قرار گرفته است باید بیشتر از گذشته تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه سلیمانیه با جمهوری اسلامی ایران دو مرز رسمی و استراتژیک باشماق و پرویزخان را دارد، یادآور شد: روابط بازرگانی و تجاری در این دو مرز در شرایط مناسبی قرار دارد اما تلاش می کنیم این روابط بهتر شود.

وی افزود: امیدواریم در این سفر در رفت و آمدها و امور تجاری و بازرگانی میان دو طرف تسهیلات صورت گیرد.

سفر استاندار سلیمانیه به استان کردستان تا روز جمعه هشتم اسفند ادامه دارد و برنامه های مختلفی در روزهای حضور این هیات در استان تدارک دیده شده است.

در سفر استاندار سلیمانیه علاوه بر بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی سنندج و افتتاح اتاق مشترک بازرگانی سلیمانیه و سنندج، چندین یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه میان استانداری کردستان و استانداری سلیمانیه به امضا می رسد.

در استان کردستان مراودات تجاری و بازرگانی از قبیل واردات، صادرات و ترانزیت کالا از طریق مرز رسمی بین المللی باشماق مریوان انجام می شود و همچنین بازارچه هایی نیز در شهرستان های مرزی فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز