خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان در گفت و گو با ایلنا:

همایش حقوق شهروندی در سنندج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۴۱

به مناسبت هفتم اسفند ماه شصت و دومین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع همایش حقوق شهروندی توسط کانون وکلای دادگستری کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان، گفت: به مناسبت هفتم اسفند ماه، شصت و دومین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع همایش حقوق شهروندی توسط کانون وکلای دادگستری کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

حبیب ‌الله مرادی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره اهداف این همایش افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصول متعدد، حقوقی را برای ملت مقرر کرده است رعایت این حقوق از طرف مردم و حاکمیت امری لازم و ضروری است.

مرادی تصریح کرد: آگاهی بخشی به مردم در خصوص تبیین و تشریح حقوق قانونی آنان از وظایف جامعه حقوقی ایران است.

وی ادامه داد: کانون وکلای دادگستری بعنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین نهاد حقوقی غیر دولتی وظیفه خود می‌داند که در جهت ارتقاء اطلاعات حقوقی آحاد مردم اقدام کرده و مردم را به حقوق مصرحه خود در قانون اساسی آشنا کند و در این راستا گامهای مفیدی را برداشته که از جمله می‌توان به تصویب قانون رعایت حقوق شهروندی، قانون آئین دادرسی کیفری اشاره کرد که در آن توجه جدی به رعایت حقوق دفاعی مردم شده است.

مرادی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع به کار، بحثرعایت حقوق شهروندی را در اولویت برنامه‌های خود مورد توجه جدی قرار داده تصریح کرد: همایش حقوق شهروندی در سنندج نیز بر این اساس برنامه‌ریزی شده و در این همایش نقش وکلای دادگستری در ایجاد بستر های لازم برای اجرا و رعایت حقوق شهروندی تبیین و تشریح خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز