خبرگزاری کار ایران

مرکز خدمات الکترونیک قضایی در سنندج راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۱۶

دفتر خدمات الکترونیک قضایی با حضور رییس کل دادگستری استان کردستان امروز در سنندج افتتاح شد.

رییس دادگستری استان کردستان در آیین افتتاح این مرکز الکترونیکی در سنندج، گفت: از آنجا که افتتاح دفتر خدمات الکترونیکی قضایی سرعت رسیدگی به شکایات مردمی را متحول کرده کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر گروسی این مرکز الکترونیکی را پل ارتباطی میان مردم و دستگاه قضا دانست و افزود: دسترسی مردم به خدمات اینترنت و سیستم‌های مخابراتی در دستگاه قضا منجر به کاهش مراجعات مردم، حذف واسطه‌ها و کاهش حضور فیزیکی و چهره به چهره افراد در دستگاه قضا می‌شود.

وی، تصریح کرد: با افتتاح این مرکز مواجهه مردم با کارکنان و قضات به نحو مطلوبی کاهش می‌یابد و قضات با وقت بیشتری به شکایات مردم پاسخ دهند.

وی، با اشاره به اینکه تشریفات اداری دستگاه قضایی یکی از مشکلاتی است که مردم از آن رنج می‌برند گفت: افتتاح این مرکز تشریفات اداری را کاهش داده است.

رییس دادگستری استان کردستان، با اشاره به اینکه تراکم مراجعات به سیستم قضا سبب اطاله دادرسی می‌شود، سیاست‌های پنج ساله دستگاه قضایی در راستای سلامت نظام اداری افزایش دسترسی مردم به خدمات اینترنتی عنوان کرد.

به گفته گروسی؛ مراکز خدمات الکترونیکی متشکل از افراد متخصص و آشنا به مسایل قضایی است، مردم با مراجعه به این دفاتر شکایات خود را بدرستی تنظیم می‌کنند و شکایات آنها به صورت الکترونیکی به دادگاه‌ها، دادسراها و معاونین ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از امروز ارایه خدمت به مردم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود از مردم خواست برای انجام کارهای قضایی به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: این مرکز الکترونیکی در سایر نقاط شهر سنندج و شهرستان‌های بزرگ استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به محدود بودن امکانات دستگاه قضایی و مراجعات زیاد مردم، گفت: راه اندازی این مرکز الکترونیکی سبب سهولت روند کارهای قضا و پاسخگویی بهتر به شکایات مردم می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز