خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف کردستان:

سند دار کردن بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی موقوفه کردستان در دو ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۸۷

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از سند دار کردن بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی موقوفه استان طی دو ماه آینده خبر داد.

سلمان روحی امروز در دیدار کارکنان و متولیان اوقاف استان با نماینده ولی فقیه، افزود: این اراضی پس از انعقاد تفاهم نامه میان اداره کل اوقاف، منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد استان شناسایی شده و در دو ماه آینده سند دار خواهند شد.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه میان این سه سازمان در استان برای نخستین بار در سطح کشور انجام شده است، گفت: همکاری این سه سازمان نقش موثری در احیاء، رفع تصرف اراضی وقفی و شناسایی این اراضی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: در گذشته بسیاری از اراضی توسط افرادی تصرف شده و بازپس گیری این اراضی با موانعی روبرو بوده است و هم اکنون یکی از وظایف اصلی اوقاف احیای این زمین ها و سند دار کردن آنها است.

روحی با بیان اینکه در این راستا تاکنون اقدامات موثری در استان انجام شده است افزود: بر همین اساس در سال جاری دو مسجد شیخ محمد و شیخ سلیم در سنندج را با وسعت ۱۶۰ هکتار سند دار کرده ایم.

به گفته وی براساس برآورد کارشناسان هم اکنون حدود یک، بیست و پنجم شهر سنندج اراضی وقفی شامل مسجد، امامزاده و یا بقاع متبرکه است.

روحی در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه بقاع متبرکه استان اظهار کرد: در این حوزه اقدامات زیربنایی خوبی صورت گرفته و طرح گردشگری مذهبی ما مورد تایید استانداری قرار گرفته و ردیف اعتباری برای آن نیز مشخص شده است.

وی همچنین به فعالیت های قرآنی این اداره کل اشاره کرد و گفت: طرح تربیت حافظان قرآنی یکی از فعالیت های اوقاف است، طی دو سال گذشته ۱۸ هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: از این تعداد افراد شرکت کننده در طرح تربیت حافظان قرآن کریم هم اکنون حدود شش هزار نفر توسط ۲۰۰ مربی در حال حفظ قرآن هستند.

روحی همچنین طرح بزرگ مسابقات قرانی را از دیگر فعالیت های عنوان کرد و گفت: در این مسابقات حدود چنج هزار نفر شرکت کردند که ۴۲ نفر از این تعداد در رشته های حفظ، ترتیل و قرائت عنوان برتر را کسب کردند.

وی در ادامه از ثبت ۲۹ وقف جدید در سال جاری در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی انتظار کاهش وقفیات را داشتیم اما خوشبختانه با رشد مواجه شدیم.

در ادامه این دیدار از ۲۵ نفر از فعالان قرآنی و همچنین برگزیدگان مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به مناسبت هفته وقف تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز