خبرگزاری کار ایران

بنیاد برکت ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای مدرسه سازی در کردستان هزینه کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۴۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: بنیاد برکت از سال ۸۷ تاکنون ۳۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال اعتبار برای مدرسه سازی در مناطق و روستاهای محروم استان هزینه کرده است.

شهرام سعیدی افزود: بنیاد برکت با استفاده از این میزان اعتبار تا کنون ۱۸ مدرسه با ظرفیت ۷۳ کلاس درس در روستاها و مناطق محروم استان احداثکرده و یا در دست احداثدارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد مدرسه تاکنون ۱۵ مورد آن تحویل داده شده است گفت: این مدارس در روستاهای ترخان آباد بانه، کاکه عباس بیجار، سیس و کاکه جوب در دهگلان، قجر، تازه آباد قدیم و کول در دیواندره و دره کی سروآباد احداثشده است.

مدیرکل نوسازی مدارس کردستان اظهار کرد: همچنین قلقله سقز، دره پنبه دان زیوه، دلبران و بالوانه علیا در قروه، شاهینی کامیاران، کانی سانان و گوگجه در مریوان از دیگر روستاهایی هستند که مدارس احداثی این موسسه خیریه را تحویل گرفته اند.

سعیدی با بیان اینکه ساخت سه مدرسه باقی مانده در روستاهای سنگ سیاه مریوان، خانم آباد کامیاران و گنداب علیای قروه نیز هم اکنون با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداثهستند افزود: این مدارس برای تکمیل، نیازمند ۹ میلیارد ریال اعتبار است و به محض تامین اعتبار، کار احداثو اتمام این مدارس انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مدارس از تجهیزات و استاندارهای لازم برخوردار هستند اظهار کرد: بنیاد برکت از این طریق درصدد انجام کارهای عام المنفعه در مناطق محروم است و تاکنون در استان کردستان نیز عملکرد خوبی داشته است.

سعیدی این اقدام بنیاد برکت را در زمینه توسعه محیط های آموزشی در سطح کشور و به تبع آن در استان بسیار موثر عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارها استان کردستان به نسبت بسیاری از استان های دیگر در زمینه احداثواحدهای آموزشی توسط بنیاد برکت دارای بیشترین آمار بوده است.

به گفته وی بنیاد برکت در صدد است تعداد دیگری مدرسه در سایر مناطق محروم استان کردستان تاسیس کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان در ادامه گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۶۵ هزار و ۲۵۴ دانش آموز در سه هزار و ۳۴۲ مدرسه با ۱۳ هزار و ۴۵۲ کلاس درس در استان کردستان مشغول تحصیل هستند.
سعیدی اضافه کرد: از مجموع سه هزار و ۳۴۲ مدرسه استان، هم اکنون ۱۳۲ مدرسه دو نوبته و سایر مدارس یک نوبته و در نوبت صبح دایر می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین در سال تحصیلی جاری ۲۶ هزار و ۱۳ نفر از پرسنل آموزش و پرورش مسئول و مامور خدمات رسانی به دانش آموزان در استان کردستان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز