خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

پتروشیمی کردستان در سال ۹۴ افتتاح خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۰۸

استاندار کردستان گفت: شرکت پتروشیمی کردستان با پیشرفت ۸۳ درصدی در سال ۹۴ افتتاح خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: شرکت پتروشیمی کردستان با پیشرفت ۸۳ درصدی در سال ۹۴ افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در بازدید از روند احداثشرکت پتروشیمی کردستان در سنندج، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را دو نیاز اصلی کردستان دانست و گفت: دولت از سرمایه گذاری در احداثپروژه‌های بزرگ از نظر مادی و معنوی حمایت می‌کند.

وی، با اشاره به افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در هفته گذشته، افزود: این مرکز به منظور تسهیل و تسریع در روند جذب سرمایه گذاری در کردستان راه اندازی شده و دولت مصمم است موانع بر سر راه سرمایه گذاری در استان را بردارد.

زاهدی با اشاره به اینکه کردستان امروز مسیر توسعه را طی می‌کند بر همکاری تمام مسئولان در جهت تسریع در طی کردن این مسیر تاکید کرد و افزود: توسعه باید به گفتمانی غالب در میان مردم و مسئولان تبدیل شود.

استاندار کردستان از تلاش‌های عوامل اجرای شرکت پتروشیمی کردستان قدردانی کرد و با بیان اینکه راه اندازی این شرکت کاری بزرگ و سنگینی است، گفت: با وجود تحریم‌ها و مسایل، مشکلات و موانع کاری، این پروژه تاکنون به خوبی پیش رفته است.

زاهدی اظهار کرد: دیدن این پروژه به مردم روحیه و امید به آینده می‌دهد و عوامل اجرای این شرکت ثابت کردند که می‌توانند کار بزرگ انجام دهند.

وی با اشاره به حضور وزیر و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر هفته جاری در استان کردستان گفت: در این سفر مسایل و مشکلات شرکت پتروشیمی کردستان را مورد بحثو بررسی قرار می‌دهیم.

زاهدی افزود: مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین قرار است از روند احداثشرکت پتروشیمی کردستان بازدید کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کردستان نیز در جریان این بازدید گفت: آغاز عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی کردستان سال ۸۴ بود که در آن سال خاکبرداری، انتخاب پیمانکار و موضوع دریافت فایناس انجام شد اما متاسفانه با تحریم های ظالمانه مواجه شدیم و روند اجرای پروژه متوقف شد.

خالد زاده افزود: این پروژه پس از وقفه ای شش ساله از سال ۹۰ از سر گرفته شد و اکنون با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداثاست.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار در دست احداثاست، میزان اعتبار ارزی آن را ۲۴۷ میلیون یورو و اعتباری ریالی را نیز دو هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این شرکت قرار است سالانه ۳۰۰ هزار پلی اتیلین سبک تولید شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کردستان در ادامه گفت: اواخر امسال وارد فاز پیش راه اندازی می شویم و از سال آینده پتروشیمی کردستان افتتاح خواهد شد.

خالدزاده تعداد شاغلین در این شرکت را در مجموع هزار و ۶۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: ۷۴ درصد از این نیروها بومی استان کردستان و ۲۶ درصد نیروهای غیربومی هستند که در بخش نصب مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این شرکت ساخت داخل است و از قطعات و مواد چینی و هندی نیز استفاده نشده است.

لازم به ذکر است: شرکت پتروشیمی کردستان در نزدیکی روستای سرنجیانه سنندج واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز