خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان:

عدم ثبات مدیریتی؛ مشکل اصلی ورزش کردستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۹۴

عدم ثبات مدیریتی، نظارت کافی و نبود برنامه‌ای جامع، ورزش استان را با مشکل رو به رو کرده است.

حامد جولایی در جمع خبرنگاران استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر برای ۲۰ هئیت ورزشی انتخابات برگزار شده و چند هئیت ورزشی دیگر نیز باقی مانده‌اند که در آینده نزدیک مجمع انتخاباتی آن‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: استان ۴۵ هئیت ورزشی دارد ولی تنها سه ورزشکار در بازی‌های آسیایی حضور داشت که این امر نشان از ضعف عملکرد ورزش این استان است.

جولایی یادآور شد: متاسفانه سیستم ورزش استان کردستان، حالت سیاسی به خود گرفته و باید به سمت و سوی ورزشی سوق داده شود تا بتوان در آن گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که در طول ۳۵ سال هیچ برنامه‌ای برای هئیت‌ها تعریف نشده است و هر کسی با توجه به سلایق خود ورزش استان را هدایت کرده است.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر یکی از اولویت‌های اداره کل، برنامه ریزی برای چهار سال آینده است و باید حداقل ۱۳ هئیت در بازی‌های آسیایی ورزشکار داشته باشند.

جولایی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ورزش استان اشاره کرد و اظهار داشت: نبود نظارت کافی بر هیئت‌‌های ورزشی و اماکن ورزشی در این استان به وضوح دیده می‌شود.

وی افزود: بسیاری از هئیت‌ها بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به حساب آن‌ها طی دو سال واریز شده است و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد زایی داشته‌اند ولی حتی یک ریال از آن در هئیت و یا حوزه ورزش هزینه نشده است.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزش این است که هئیت‌های ورزشی برای اماکن ورزشی ارزش قائل نیستند و بعد از چند سال کوتاه مدت باید هزینه‌های گذافی صرف بازسازی هئیت‌های ورزشی شود.

جولایی یادآور شد: همچنین عدم برنامه‌ای جامع و کامل در حوزه ورزش به ویژه در هئیت‌های ورزشی باعثراکد ماندن ورزش در بسیاری از حوزه‌ها شده و این مشکل باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود تا ورزش استان بتواند پویا شود.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر، کمبود اعتبارات بلای جان ورزش استان شده است و در سال جاری میزان بودجه استان برای کمک به هیئت‌‌های ورزشی استان ۲۲۸ میلیون تومان بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۷۰۰ میلیون تومان درآمد برگشتی ماده ۸۸ تا سه ماهه اول سال آینده داریم.

جولایی با اشاره به کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به هئیت‌های ورزشی اظهار داشت: اعتبارات حوزه ورزش بسیار کم است و متاسفانه در استان اسپانسر توانمندی وجود ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزش استان پروژهای نیمه تمام است که متاسفانه به دلیل نبود مطالعات کافی در مکان‌های نامناسب و بدون برآورد اعتبارات لازم کلنگ زنی و یا نیمه کاره هستند.

جولایی یادآور شد: در حال حاضر ۴۲ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای افتتاح آن‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: ۱۳ پروژه ورزشی در ۲۲ بهمن ماه امسال با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

جولایی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌ متر به میانگین سرانه فضای ورزش استان اضافه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز