خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

انسان از ابتدای خلقت در نوسان بین خیر و شر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۳۸

استاندار کردستان گفت: انسان از ابتدای خلقت مدام در فضای دو قطبی بین خیر و شر قرار گرفته است و در نوسان بین خیر و شر است.

استاندار کردستان گفت: انسان از بدو خلقت مدام در فضای دو قطبی بین خیر و شر قرار گرفته است و در نوسان بین خیر و شر است.

به گزارش ایلنا از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر افزود: بزرگترین منکری که امروز در کشور ما محتمل است به رفتار مسؤولان و کارکنان دستگاه‌ها در ارتباط با مردم و بیت‌المال باز می‌گردد.

او با تاکید بر اینکه خیر اصالت ذاتی دارد و به ذات باریتعالی مرتبط است تصریح کرد: در مقابل این اصالت ذاتی خیر، شری رضی است و نتیجه طغیان و نافرمانی ابلیس است که بر زندگی انسان عارض شده است.

زاهدی افزود: خداوند انسان را آزاد و مختار آفریده و راه‌های فراوانی را فرا روی وی قرار داده تا هرآنگونه که خود بخواهد به سمت خیر یا به سمت شر حرکت کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: خداوند وجدان یا همان پیامبر درون را در نهاد آدمی قرار داده تا به واسطه آن منکرات و معروفات را بخوبی تشخیص دهد.

زاهدی ادامه داد: خداوند همچنین در کتاب الهی خود مجموعه قوانین و مقرراتی را تحت عنوان شریعت نازل کرده تا انسان به‌وسیله آنها از مسیر شر دور و به سمت خیر و معروفات حرکت کند.

او تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و باید فرایض فراموش شده اسلامی در دستور کار ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر باشد.

استاندار کردستان درباره سخنرانی مقام معظم رهبری در تیرماه سال ۷۲ خاطر نشان کرد: منکراتی هستند که پایه‌های نظام را سست می‌کنند، بر همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی واجب است که بزرگترین معروف یعنی همان حفظ نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

زاهدی تاکید کرد: بیشترین وظیفه برای حفظ این معروف مهم بر عهده مسؤولان و متولیان امور است زیرا مسؤولان و مدیران دولتی تمکن پیدا کرده‌اند تا در ارتباط با سرنوشت مردم تصمیم بگیرند.

او تصریح کرد: گرفتن مسئولیت بسیار خطرناک، و یک بی‌اعتنایی کوچک به ارباب رجوع یک منکر بزرگ به حساب می‌آید بنابراین کارکنان دستگاه‌ها باید بسیار مواظب رفتار و اعمالشان در برابر مراجعان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز