خبرگزاری کار ایران

انتخاب مشی اعتدال در انتخابات ۹۲ حاصل نارضایتی مردم از وضع موجود بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۱۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه عامه مردم ایران و نخبگان و اقتصاد دانان در جامعه به تصمیمات دولت قبل اعتراض داشتند تاکید کرد: در نهایت مجموعه‌ای از نارضایتی‌ها از وضع موجود در جامعه پدید آمده بود که حاصل آن انتخاب دولت تدبیر و امید و مشی اعتدال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ علیرضا آشناگر در آیین معارفه فرماندار سقز، با اشاره به اینکه دولتهای منتخب خاستگاه متفاوت دارند اظهار کرد: هر دولت آرای خود را ناشی از خاستگاهی می‌داند که طی آن، طیف و یا عناصر و جریاناتی سیاسی به او رای داده‌اند.

او افزود: خاستگاه دولت تدبیر و امید به لحاظ گستردگی حضور اقشار مختلف مردم و نیروهای حامی دولت، طیف گسترده‌ای از جامعه هستند و تنها منحصر به یک حزب، طیف و جریان خاص نیست و در جریان فعالیت‌های انتخاباتی این موضوع به وضوح و به صراحت آشکار شد.

آشناگر اظهار کرد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، ملت ایران رویه‌های اجرایی دولت قبل را در عرصه‌های مختلف نقد کردند و شیوه‌ای را که دولت‌های نهم و دهم برای توسعه متوازن کشور به کار گرفت، مفید نمی‌دانستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه عامه مردم ایران و نخبگان و اقتصاد دانان در جامعه به تصمیمات دولت قبل اعتراض داشتند تاکید کرد: در نهایت مجموعه‌ای از نارضایتی‌ها از وضع موجود در جامعه پدید آمده بود که حاصل آن انتخاب دولت تدبیر و امید و مشی اعتدال بود.

او تصریح کرد: مردم ایران در سالهای گذشته تورم ۴۰ درصدی را تجربه کردند و شاهد نوسانات بسیار ناخوشایند اقتصادی بودند.

او گفت: این نارضایتی‌ها موجب شد که ملت ایران بسیار متمدنانه و به شیوه ای مدنی در عرصه انتخابات به گفتمانی رای دهند که می تواند مشکلات کشور را در عرصه‌های مختلف حل کند.

به گفته او عده‌ای امروزه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید اعتراض می‌کنند و می‌پرسند که دولت یازدهم برای تحقق برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله چه کارهایی انجام داده است، در حالی که دولت یازدهم زمانی شروع به کار کرد که ۸ سال از آغاز اجرایی شدن سند چشم‌انداز گذشته بود.

علیرضا آشناگر افزود: بر اساس برنامه چشم انداز ۲۰ ساله قرار بود تا سال ۱۴۰۴ ایران قدرت برتر منطقه باشد در حالی که با وجود در دسترس بودن منابع می‌توان گفت، در برخی از عرصه ها مطابق چشم انداز پیش نرفته ایم و در این ۸ سال دولت در برخی موارد پس رفت هم داشته است.

او خاطر نشان کرد: انتخاب دکتر روحانی در خرداد ماه سال ۹۲ یک نقطه تعادل بود و طی این انتخابات مردم با نفی افراط و تفریط‌های گذشته به عقلانیت و خرد و اعتدال رای مثبت دادند.

آشناگر با تاکید بر اینکه اعتدال باید محور همه اقداماتی باشد که مسوولان ما دنبال می‌کنند، اظهار کرد: گفتمان اعتدال در انتخابات مورد قبول غالب مردم ایران بود و برای تحقق این گفتمان باید حتما الزامات را فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌ها همچون سقز باید از محل اعتبارات، سهم بیشتری می‌داشتند افزود: وضعیت درآمدی دولت یازدهم در یک سال اول کار چندان مناسب نبوده است و تخصیص منابع استان در سال گذشته ۳۸ درصد بوده است.

او تصریح کرد: با این وضعیت و در یک مدت کوتاه انتظار وقوع جهش منطقی نیست ولی دولت در همین مدت کوتاه منابع را در مسیر توسعه صرف کرد.

آشناگر توسعه استان را یکی از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: باید حتما یک گفتمان توسعه‌ای را در استان حاکم کرد که نخبگان، فعالان سیاسی، اجتماعی و رسانه ها آن را در جامعه تعمیم دهند.

علیرضا آشناگر خاطر نشان کرد: برای رسیدن به وضع مطلوب لازم است ذیل گفتمان اعتدال یک گفتمان توسعه‌ای هم در استان تعریف شود بطوری‌ که توان همه نیروهای استان صرف توسعه کردستان شود و این موضوع خواسته همه مردم استان باشد.

آشناگر افزود: توقع مردم برداشتن گام‌های بلند در حوزه اقتصاد است ومنابع کشور باید در جهت توسعه صرف شود، در غیر این صورت فضا به سمت تصمیمات خلع الساعه پیش می‌رود که در دولت قبل شاهد آن بودیم.

او اظهار کرد: تعریف پروژه‌های غیر ضروری در دولت گذشته جزو همان تصمیمات خلع الاساعه بود که اکنون این پروژه‌ها برای دولت تدبیر و امید به یک دردسر و معضل بزرگ تبدیل شده‌اند.

به گفته او، دولت تدبیر و امید به دنبال این است که در استان کردستان پروژه‌های زیرساختی و اساسی تعریف کند و زیرساخت‌های توسعه کردستان را افزایش دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان، افزود: در کردستان در حوزه راه مشکل جدی وجود دارد و از این رو برنامه‌هایی در راستای تقویت و توسعه راه‌های استان پیش بینی شده است.

او از فرماندار و مسوولان سقز خواست در راستای جذب سرمایه‌گذار به منظور توسعه همه جانبه این استان تلاش کنند.

او گفت: شهرستان سقز از نظر نخبگان و نیروی انسانی غنی یکی از شهرستان های برتر استان است که در زمینه توسعه‌ای، نظریه پردازان و نخبگان سقزی می‌توانند دولت را بهتر و بیشتر کمک کنند.

آشناگر افزود: برخی در تعریف اعتدال مدنظر دولت تدبیر و امید، آن را تقسیم مناصب، مدیریت‌ها و مسوولیت‌ها می‌دانستند که این درست نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: بر اساس مشورت با نمایندگان و فعالان سیاسی، مدیران شایسته را انتخاب کرده‌ایم که طبیعی است گرایشات خاص سیاسی هم داشته باشند.

آشناگر گفت: کردستان نیروهای اصولگرایی هم داشته است که در پست‌های خود تثبیت شده‌اند ولی مقید به توسعه استان و معتقد به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت هستند.

علیرضا آشناگر افزود: اگر مدیری نگاه سیاسی مخالف دولت داشته باشد حق خودش است اما باید متعهد به سیاستهای دولت تدبیر و امید و مجری این سیاست‌ها باشد.

به گفته او، چیدمان مدیریت استان در مرحله تکمیل شدن است که قدری با تامل دنبال شد ومطابق نظر رئیس جمهور شرط اصلی برای انتخاب مدیر در دولت یازدهم این است که فرد مورد نظر به سیاست‌های کلی دولت معتقد و در درجه بعدی هم معتقد به توسعه استان محل خدمت خود باشد.

علیرضا آشناگر خاطر نشان کرد: تمام فرمانداران استان کردستان منصوب شده‌اند و ۱۰۰ درصد فرمانداران برای نخستین بار از میان نیروهای بومی انتخاب شده‌اند که این مطالبه جدی مردم بود.

آشناگر با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها برای انتخاب فرماندار، با نماینده مردم در مجلس، امام جمعه، فعالان سیاسی و اعضای ستاد انتخابات دکتر روحانی هماهنگ می‌کنیم، افزود: در رابطه با انتخاب فرماندار سقز علاوه بر این بخش ها، از دو معاون استاندار که اهل سقز هستند نیز مشورت خواستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در سقز قدری فرایند انتخاب فرماندار طول کشید، اظهار کرد: اولین اقدام ما در آغاز کار معرفی فرماندار جدید برای سقز بود، اما چون بنا نبود که استبداد رای دشته باشیم و مقید به مشورت هستیم، به همین خاطر فرایند انتخاب فرماندار این شهرستان طولانی شد.

او با اشاره به اینکه از ابتدا ۱۰ گزینه برای فرمانداری سقز داشتیم، گفت: برای ما داشتن سابقه کاری، تعامل با مردم، داشتن فهم سیاسی و مومن به برنامه های دولت در انتخاب فرماندار سقز مهم بود و نمی بایست از نیروی تازه کار استفاده می کردیم.

علیرضا آشناگر اضافه کرد: انتخاب آقای ورمقانی به سمت فرماندار سقز در واقع حاصل یک تفاهم کلی فی مابین همه گروههای سیاسی بوده است و بعد از پذیرش فعالان سیاسی بود که استاندار کردستان و وزیر کشور این انتخاب را پذیرفتند.

آشناگر گفت: بلوغ سیاسی مردم سقز بسیار بالاست و از این رو در انتخاب فرماندار جدید، فردی با تجربه و با دید توسعه ای انتخاب کردیم و معیار ما برای انتخاب، معیارهای قومی و مذهبی نبوده بلکه توسعه گرا بودن مدنظر ما بود ه است.

به گفته او تقوا و شایستگی معیار انتخاب مدیران است و دولت تدبیر و امید معتقد است که باید زمینه برای پرورش نخبگان در کشور فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان از فعالیت های فخری در مدت ۲۵ ماه مدیریت در سقز قدردانی کرد و گفت: به نظر ما در ایجاد مشکلات در دولت گذشته مدیران میانی تقصیر چندانی نداشتند چرا که مجری برنامه و سیاست های دولت خود بودند.

او از فرماندار جدید به عنوان کسی که سابقه جهادی دارد یاد کرد و گفت: ایشان با این روحیه جهادی می تواند منشا توسعه شهرستان سقز باشد چرا که فرماندار جدید سقز اهل تعامل است.

آشناگر ضمن تاکید بر اینکه انتخاب ورمقانی به سمت فرمانداری سقز به این معنی نیست که سقز نیروی نخبه ندارد افزود: فرماندار جدید سقز اهل تعامل است، فهم سیاسی خوبی دارد و از نیروهای فعال در انتخاب دکتر روحانی بود.

به گفته او فرماندار جدید توان تعامل با امام جمعه، فعالان سیاسی، نمایندگان مردم در مجلس و دستگاه های نظامی و امنیتی را دارد.

او از همه مدیران، نخبگان و دستگاه ها خواست که بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و جناحی به فرماندار کمک کنند.

علیرضا آشناگر ابراز امیدواری کرد فرماندار جدید شهرستان سقز مختصات و قابلیت های توسعه سقز را بخوبی رصد کند و زمینه پرورش فعالان سیاسی سقز را فراهم کند و با آنها تعامل خوبی داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان فضای فرهنگی استان کردستان را باز توصیف کرد و اظهار کرد: سقز نیز شهرستانی فرهنگی است و توقع می رود که به امور فرهنگی در این شهرستان توجه ویژه و جدی شود.

او استان کردستان را استانی فرهنگی خواند و گفت: سقز نیز قطب فرهنگی استان کردستان است و نیروهای فهیم، نخبه، فعال، باسواد و کارشناس زیادی دارد که انتظار می رود فرماندار با بهره گیری از آنها به عناصر فرهنگی نیز توجه جدی داشته باشد.

آشناگر تصریح کرد: دولت در راستای باز شدن فضای فرهنگی و سیاسی استان تلاش کرده و برای این مهم بیشر تلاش خواهد کرد.

آشناگر افزود: فرماندار نماینده عالی دولت در شهرستان است و سقز هم چون فرمانداری ویژه است، فرماندار آن اختیارات معاون استاندار را دارد.

او گفت: امیدوارم فرماندار بتواند با قدرت، سیاست های دولت را دنبال کند و فرماندار اگر تا امروز فعال سیاسی بوده است، امروز یک مدیر سیاسی و متعلق به آحاد جامعه است.

او تصریح کرد: همه اقشار مردم باید به فرماندار دسترسی آسان داشته باشند و از نظریات همه گروه های مرجع استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان خواستار استفاده از نظرات نهادهای مردمی و تشکل های مردم نهاد شد و گفت: فرماندار در شهرستان باید فرهنگ گفت و گو را باب کند، چرا که برخی از سوتفاهمات به دلیل عدم گفت و گو و برداشت های منفی پیش می آید.

او خواستار تشکیل اتاق فکر با حضور همه گروه ها وفعالان و سازمان های مردم نهاد شد و اظهار کرد: از نظرات افراد برنامه ریز و متخصص در تمامی حوزه ها استفاده شود.

او از فرماندار سقز خواست خود را در منطقه محصور نکند و مسائل را به مسوولان مافوق خود در سطح استان و کشور منعکس کند.

او به فرماندار جدید سقز توصیه کرد شایستگی را ملاک انتصاب مدیران شهرستان قرار دهد و حتماً از نیروهایی استفاده شود که برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: مشکل زیرساخت‌ها در سقز و مشکلات حوزه آب شرب شهرستان باید با همراهی نماینده مردم در مجلس پیگیری و حل شود.

او همچنین افزود: قرارگاه شهید شهرامفر استان و قرارگاه حمزه سیدالشهدا موافقت خود با راه‌اندازی یک منطقه آزاد تجاری در سقز را اعلام کرده و این ۲ قرارگاه با باز شدن معبر کوله بری در شهرستان هم مشکلی ندارند و فرماندار ایجاد یک منطقه آزاد تجاری در این شهرستان را پیگیری کند.

آشناگر اظهار کرد: به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نقطه ای حد فاصل بانه و مریوان هستیم.

او گفت: راه اندازی بازارچه سیف سقز را نیز پیگیری می کنیم و با جابجایی این بازارچه موافقت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز