خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره پیوند آسمانی در سنندج

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۴۷۸

جشنواره پیوند آسمانی ویژه تقدیر از فعالان و خادمان ازدواج و زوج‌های الگوساز، در پردیس سینمایی بهمن با حضور جمع زیادی از خانواده‌ها، و ز‌‌وج‌های جوان برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: وزارت ورزش و جوانان و ادارات تابعه در استان‌ها، همه ساله و به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی و حضرت فاطمه این جشنواره را تدارک می‌بینند.

حامد جولایی با اشاره به اینکه این هفته در تاریخ ۴ تا ۱۰ مهر ماه قرار دارد، خاطرنشان کرد: اما وزارت تصمیم گرفت این جشنواره در کردستان در تاریخ ۳۰ مهر ماه برگزار شود.

وی بزرگداشت روز ازدواج این دو انسان بزرگ و الگوسازی برای ازدواج جوانان را مهم‌ترین هدف این جشنواره عنوان کرد و افزود: در این جشنواره چند هدف اختصاصی نیز وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، موج‌آفرینی به منظور همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی به موقع، آگاهانه، آسان و پایدار را برخی از این اهداف عنوان کرد.

جولایی، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده و همچنین تقدیر و تجلیل از خادمان ازدواج و پررنگ کردن ارزش‌های اجتماعی نظیر خدمات رسانی در این زمینه را از دیگر اهداف اختصاصی برپایی جشنواره پیوند آسمانی ذکر کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در این جشنواره موضوعاتی چون هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی به منظور حمایت از ازدواج جوانان و معرفی مراکز و مؤسسات فعال در امر تولیدات فرهنگی ازدواج به جوانان، خانواده‌ها و گروه‌های مرجع مد نظر است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه ازدواج، مهم‌ترین تصمیم زندگی جوانان است، گفت: مشکلات این حوزه از قبیل افزایش میانگین سن ازدواج و کاهش تمایل به ازدواج در میان برخی از آن‌ها، ایجاب می‌کند که فرهنگ‌سازی با هدف الگوی صحیحی ازدواج در جامعه انجام شود.

جولایی تصریح کرد: در دنیای امروز که از یک سو مورد هجوم تبلیغات بیگانگان و تحولات فرهنگی و اجتماعی و از سوی دیگر دچار روزمرگی‌های ناشی از فشارهای اجتماعی هستیم، نسل امروز جوانان به نماد و الگویی کامل نیازمند است تا به وسیله آن مسیر رشد خود را طی کند.

وی در پایان بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با کمک همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی بیشتر در امر ازدواج بپردازیم تا از این طریق، توجه جامعه را به ازدواج جوانان و نقش و جایگاه ارزشمند آن در اجتماع امروزی معطوف دارد.

در ادامه جشنواره پیوند آسمانی معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: لازم است سازمان‌هایی مردمی به صورت فعال در امر ازدواج تأسیس شود.

حجت‌الاسلام مهدی فرضی با بیان اینکه خداوند در قضیه ازدواج وعده غنی شدن را داده است، گفت: به فرموده خداوند حتی اگر شخص در مضیقه مالی به سمت ازدواج برود، خداوند مشکلات او را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جوامع غربی، تکلیف مرد و زن با یکدیگر خلط شده است، تصریح کرد: در این کشور‌ها، زن و مرد هر دو مبدل به ابزاری برای کسب درآمد شده‌اند.

حجت‌الاسلام فرضی با اشاره به اینکه در این جوامع هر چه درآمد بیشتر باشد، زندگی نیز مرفه‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: اما در دین اسلام این موضوع قابل قبول نیست و برای زن و مرد به طور جداگانه تکالیفی در نظر گرفته شده است.

وی تکلیف اولیه شوهر را تأمین معاش خانواده و تکلیف اصلی زن را تربیت فرزند و مدیریت خانواده عنوان کرد و افزود: این تفاوت فرهنگ ما با فرهنگ جوامع غربی در امر ازدواج و خانواده است.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، تصریح کرد: البته هر دو باید در عرصه اجتماعی کار کنند، اما نباید از تکلیف و رسالت اصلی خود غافل شوند و آن را به فراموشی بسپارند.

وی با تأکید بر اینکه دین اسلام، موافق حضور زنان در اجتماع و همکاری مردان در منزل است، گفت: این امر مشروط به آن است که زن و مرد، تکلیف اولیه خود را فراموش نکنند و به آنجامه عمل بپوشانند.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، برنامه‌ریزی مدون برای ایام را از نکات مغفول مانده در خانواده‌ها ذکر کرد و گفت: مردان و زنانی موفق هستند که زندگی خود را به سه قسمت تأمین معاش، پرداختن به معنویات و تفریح تقسیم‌بندی کنند.

حجت‌الاسلام فرضی با تأکید بر اینکه باید زمانی را به ایجاد آرامش که محصول ارتباط با خدا است، اختصاص بدهیم، گفت: ارجاع به معنویت، کلید موفقیت خانواده‌ها در جامعه ما است.

وی با گلایه از اینکه گاهی برخی از مسئولان تکلیف کمک به ازدواج جوانان را فراموش می‌کنند، گفت: این افراد معتقدند که مسئولیتی در این حوزه بر دوش آن‌ها نیست.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، خواستار راه‌اندازی مجموعه‌هایی در امر ازدواج شد و گفت: لازم است سازمان‌هایی مردمی به صورت فعال در امر ازدواج تأسیس و راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام فرضی، بزرگ‌ترین ظلم در حق مردم را وادار کردن آن‌ها به انجام ازدواج‌های دشوار و با هزینه‌های بالا دانست و تأکید کرد: این ظلمی بزرگ و نابخشودنی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز