خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان:

تربیت نیروی انسانی ماهر از عوامل کلیدی در توسعه اقتصادی است

کد خبر : ۲۱۱۹۲۴

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآموز از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا از کردستان، میرزایی در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان که به مناسبت ۲۲ سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سنندج برگزار شد افزود: آموزش عالی تاثیر مستقیمی بر ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانشجویان دارد.

وی بیان داشت: انسان ارزشمندترین و بزرگترین ثروت جامعه است بدین منظور دانشگاه جامع علمی کابردی با هدف ارتقا سطح مهارت نیروی کار کشور تاسیس شده است.

میرزایی اهداف کوتاه مدت دانشگاه را مهارتی و کارآفرینی کردن دانشجویان عنوان کرد و گفت: از دیگر اهداف این دانشگاه که باید در طول زمان به آن دست پیدا کرد تبدیل هر رشته شغلی به یک رشته دانشگاهی است.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات اساسی در راه رسیدن به این هدف، ضعف زیرساختهای اقتصادی استان است که موجب شده به شکل ایده آل شاهد عالی بودن این مراکز در استان نباشیم.

میرزایی تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر دارای گروههای آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی می باشد که رشته های ارائه شده با توجه به پتانسیل ها و نیازمندیهای استان در هر سال ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۱ هزار دانشجو در ۱۸ مرکز آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۲ مرکز در سنندج و ۶ مرکز در شهرستانهای بیجار، دیواندره، دهگلان، سقز، قروه و کامیاران در راه تربیت دانشجویان مهارتی و عملی گام برمی دارند.

میرزایی همچنین از تاسیس این دانشگاه در شهرهای بانه و مریوان در آینده نزدیک خبر داد.

وی در خصوص امور رفاهی این دانشگاه اظهار داشت: دانشجویان دوره پودمانی می توانند حداکثر ۱۰میلیون ریال در چهار نوبت هر نوبت حداکثر بیش از دو میلیون ریال از تسهیلات دانشگاه استفاده نمایند، نوع وام دریافتی ۵ سال و حداکثر قسط ماهیانه ۱۰۰ هزار ریال می باشد که بعد از دوره فارغ التحصیلی و حتی پس از گذراندن دوره سربازی برای پسران بازپرداخت می‌شود.

میرزایی دیگر مزیت های این دانشگاه را که موجب برتری بر سایر دانشگاهها شده است پایین بودن شهریه دریافتی از دانشجویان عنوان کرد که موجب استقبال فراوان قشر کارمند از این مراکز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز