خبرگزاری کار ایران

تجدید بیعت مسئولین استانی با آرمان‌های شهدای بانه

کد خبر : ۲۰۹۲۸۸

استاندار کردستان به همراه معاونان سیاسی امنیتی و عمرانی، فرماندار بانه و جمعی از مسوولان استانی و محلی امروز با حضور در مزار شهدای گمنام سرانبند بانه بار دیگر به مناسبت هفته دفاع مقدس با آرمان‌های شهیدان والامقام انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرد.

به گزارش ایلنا از کردستان، در این آیین معنوی استاندار و هیات همراه با اهدای فاتحه و نثار گل بار دیگر با آرمان های والای شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهدای خطه کردستان تجدید بیعت کردند و یاد و خاطره دلاورمردی ها و سلحشوری های آنان را گرامی داشتند.

سیران بند نام روستایی مرزی است در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی بانه که گروهک های ضد انقلاب، ۱۰ نفر از رزمندگان اسلام را به اسارت گرفته بودند و قصد داشتند آنها را از مرز این روستا عبور دهند؛ در هنگام گذر از مرز به دلایلی نا معلوم از ادامه راه باز ماندند و اسرا را در نزدیکی همین روستا به شهادت رساندند و مزار این شهدای غریب، در سیران بند، از جمله نقاط زیارتی مناطق عملیاتی شمال غرب کشور است.

این رزمندگان اسلام در ۱۷ رمضان سال ۱۳۶۱ پس از تحمل بیش از ۱۰ ماه اسارت و شکنجه در نقطه صفر مرزی و با زبان روزه در زیر آفتاب گرم تابستان و در نهایت مظلومیت و غربت به شهادت رسیدند.

استان کردستان در طول جنگ تحمیلی پنج هزار و ۴۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز