خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت، یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید است

کد خبر : ۲۰۷۶۶۴

اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت در کشور، یکی از برنامه‌های بسیار خوب دولت تدبیر و امید است که خوشبختانه تاکنون نتایج خوبی در کشور به دنبال داشته و این مهم در استان کردستان نیز به خوبی در حال اجراست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت در کشور یکی از برنامه های بسیار خوب دولت تدبیر و امید است که خوشبختانه تاکنون نتایج خوبی در کشور به دنبال داشته و این مهم در استان کردستان نیز به خوبی در حال اجراست.

به گزارش ایلنا، هومن قصری در ادامه بازدید از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان کردستان ضمن حضور در شهرستان بانه افزود: ارزیابی مستمر و منظم مراکز درمانی استان کردستان در خصوص چگونگی اجرایی کردن این طرح یکی از برنامه های اصلی و جدی دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به دنبال هماهنگی های صورت گرفته استان کردستان نیز یکی از استانهای برتر کشور در زمینه اجرایی کردن این طرح است و انتظار می رود که این روند مثبت و رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جریان این بازدید دو روزه همچنین از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دیواندره، سقز، بانه و بیجار بصورت سرزده بازدید کرد و از نزدیک مردم حاضر در این مراکز درمانی و همچنین پرسنل به گفتگو پرداخت.

هومن قصری همچنین از پایگاه های بین جاده ای حسین آباد سنندج، کوله دیواندره، گردنه خان بانه، نجف آباد بیجار و ایرانخواه سقز بازدید کرد و امکانات و توانمندی های آنها را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در جریان بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) سقز ضمن دیدار با مسئولین بیمارستان و پرسنل بخشهای درمانی، اورژانس و دیالیز این بیمارستان روند اجرای طرح تحول نظام سلامت را در بیمارستان مذکور مورد ارزیابی قرار داد.

قصری در ادامه این سفر از کلیه بخشهای بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه اعم از اورژانس، اتاق عمل، تاسیسات بیمارستان، پاویون متخصصین مقیم و آمبولانس های بیمارستان بازدید و ضمن دیدار با متخصصین و پرسنل شاغل در بخشهای این بیمارستان، مشکلات اجرای طرح تحول نظام سلامت را مورد بررسی قرار داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه همچنین از بیمارستان دیواندره نیز بازدید کرد و نحوه اصلاح هتلینگ بیمارستان در کلیه بخش ها و اورژانس را مورد ارزیابی قرار داد و ضمن گفتگو با مدیر داخلی بیمارستان و سوپروایزر، در جریان روند اجرای طرح تحول نظام سلامت قرار گرفت.

بیمارستان امام حسین(ع) بیجار نیز از دیگر بیمارستان های دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان بود که معاون درمان این دانشگاه بصورت سرزده از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان بازدید کرد.

قصری در جریان این بازدید ضمن عیادت از بیماران بستری شده در این بیمارستان و گفتگو با بیماران و مراجعان، میزان رضایتمندی بیماران از اجرای مطلوب برنامه تحول نظام سلامت و بسته های حمایتی این طرح را مورد ارزیابی قرار داد.

بیماران بستری شده و همراهان آنها در طی این بازدیدها رضایتمندی خود را از کاهش میزان فرانشیز درمانی اعلام کردند و خواستار ادامه این طرح برای کمک هر چه بهتر به افراد بیمار شدند.

معاون درمان دانشگاه در جریان بازدید از پایگاههای بین جاده ای، برای بررسی عملکرد پرسنل فوریتهای ۱۱۵ با اعلام یک مورد سانحه آزمایشی در مسیر سنندج دیواندره به مرکز فوریتهای ۱۱۵ به صورت مستند در جریان سرعت عمل تکنسین ها قرار گرفت.

در این سانحه آزمایشی آمبولانس فوریتها پس از ۱۰ دقیقه در محل حاضر شد و وضعیت فنی آمبولانس، تجهیزات و داروهای موجود در آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان و هیئت بازدید کننده در ادامه بدون اطلاع قبلی وارد پایگاه بین جاده ای فوریتهای پزشکی گردنه خان بانه شد و وضعیت آمبولانس، ساختمان پایگاه و امکانات موجود در آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر قصری در ادامه این بازدید ها همچنین با اعلام یک مورد سانحه آزمایشی به پایگاه فوریت های پزشکی نجف آباد بیجار، آمبولانس فوریتها پس از ۶ دقیقه در محل حاضر شده و امکانات و تجهیزات آمبولانس و نیز وضعیت داروهای موجود در آن، وضعیت فنی خودرو مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز