خبرگزاری کار ایران

برگزاری دومین نشست شورای خبرنگاران معتمد پلیس در کردستان

کد خبر : ۲۰۴۹۸۶

دومین نشست شورای خبرنگاران معتمد پلیس استان کردستان با هدف شناسایی عوامل آسیب زای محلی و چاره جویی برای رفع آن در کردستان در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان تشکیل شد.

در راستای تاثیرگذاری رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی، دومین نشست شورای خبرنگاران معتمد پلیس استان کردستان با هدف شناسایی عوامل آسیب زای محلی و چاره جویی برای رفع آن در کردستان در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان کردستان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، از آنجا که نظرات و ایده های خبرنگاران می تواند منجر به حل معضلات اجتماعی شود در این شورا خبرنگاران رسانه های جمعی به آسیب ها و معضلات سطح شهر اشاره و خواستار چاره اندیشی و رفع این معضلات شدند.

فقر، بیکاری، اعتیاد، سرقت، کودکان خیابانی و دختران و زنانی بی خانمان در محلات فقیر نشین شهر، حومه شهر و نواحی روستایی از معضلات اجتماعی است که در هر جامعه ای وجود دارد اما این معضلات در جامعه ای پررنگ تر و در جامعه ای کمتر دیده می شود.

خبرنگار کردپرس دراین نشست خواستار برقراری امنیت اجتماعی با بهره گیری از بسترهای فرهنگی در کردستان شد و گفت: اجرایی کردن راهبردهای فرهنگی به کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی کمک می کند.

وی با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی در جامعه ضروری است، گفت: نظارت و حضور نیروی انتظامی نباید کاملا محسوس باشد.

خبرنگار فارس نیز در این نشست به چادر زدن معتادان در تپه شیخ محمد صادق سنندج به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این معضل اجتماعی اهالی منطقه را نگران کرده است در همین راستا برخورد قاطعانه پلیس با این معتادان ضروری است.

خبرنگار ایرنا هم با بیان اینکه تجمع معتادان خیابان صلاح الدین ایوبی سنندج در کوچه مدرسه هدایت، چشم هر ناظری را به خود جلب می کند، خواستار دخالت و حضور پلیس در این محله و بازگرداندن امنیت اجتماعی به این محله شد.

وی همچنین اقدامات شهرداری سنندج در راستای ایجاد فضای سبز و تبدیل تایله به تفرجگاه را مطلوب توصیف کرد و گفت: علیرغم این اقدامات متاسفانه در قبرستان تایله همچنان معتادان زیادی وجود دارند.

در این نشست خبرنگار جام جم نیز گفت: حضور کامیون ها در میدان سهروردی سنندج جاده ترمینال سقز ناامنی های زیادی برای بانوان ایجاد کرده اند.

سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در کردستان هم فراهم کردن بستر روانی در جامعه را از اهداف مهم رسانه ها عنوان کرد و گفت: یکی از این اهداف ایجاد امنیت روانی به منظور تحقق وظایف و اقدامات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت اجتماعی است.

گلباغی، خواستار ارایه طرح های عملیاتی در راستای اجرایی شدن اهداف رسانه ها، رسیدگی به مسایل پیش روی خبرنگاران در راستای پوشش اخبار حوادث، تقسیم وظایف در حوزه های مختلف و تشکیل کمیته های مختلف در حوزه اقتصادی – اجتماعی شد.

اعضای شورای خبرنگاران معتمد پلیس در این جلسه معضلات و آسیب های اجتماعی محلات مختلف استان را مطرح و راهکار مناسب و منطقی برای حل این معضلات ارایه کردند.

در پایان اعلام شد که شهروندان در صورت مشاهده هر گونه ناهنجاری در جامعه می توانند معضلات موجود در جامعه را با دفتر فرماندهی انتظامی، سامانه ۱۹۷ یا پلیس۱۱۰ گزارش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز