خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش پرورش خبر داد؛

کسری پنج هزار میلیارد تومانی بودجه وزارت آموزش وپرورش

کد خبر : ۲۰۱۳۴۸

بسیاری از مشکلات این حوزه با مدیریت صحیح بر بودجه رفع خواهد شد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف سازمان به بهترین شکل ممکن قدم بردایم.

جلسه شورای آموزش پرورش استان کردستان در روز سه شنبه باحضور وزیر آموزش پرورش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در حال حاضر وزارت آموزش پرورش با کسری پنج هزار میلیارد تومانی روبه رو است و انتظار می‌رود با برنامه ریزی مشکلات به تدریج رفع شود.

وزیر آموزش پرورش ضمن اشاره به افزایش ۲۶ در صدی بودجه آموزش پرورش بیان داشت: نگاه دولت تدبیر وامید به حوزه آموزش پرورش نگاه ویژه است.

علی اصغر فانی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات این حوزه با مدیریت صحیح بر بودجه رفع خواهد شد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف سازمان به بهترین شکل ممکن قدم بردایم.

وی ادامه داد: استفاده از منابع سایر دستگاه‌های دیگر با توجه به شرایط اعتباری موجود و تفاهم نامه‌های که وزارت آموزش و پرورش با هلال احمر، راه شهرسازی، محیط زیست ودیگر دستگاه منعقد نموده ضروری است.

وزیر آموزش پرورش ادامه داد: شورای آموزش پرورش استان‌ها طبق قانون ظرفیت‌های خوبی دارند ودر دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به شورای آموزش وپرورش درسطح کشور شده است.

فانی اظهار داشت: وزارت آموزش پرورش تنها وزرتخانه‌ای است که به تمام آحاد جامعه تعلق دارد ومخاطبین آن را اقشار مختلف جامعه تشکیل می‌دهند و کوچک‌ترین تصمیم در این وزارتخانه با توجه به اینکه مخاطبین آن احاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند می‌توان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی بیان داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته در سال جاری شاهد افزایش دو درصدی سرانه مدارس شبانه روزی درکشور هستیم. هرچند این اعتبار جوابگوی نیازهای‌ای حوزه به صورت کامل نیست اما تا حدی مشکلات را کاهش می‌دهد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: برای ۱۰۵ هزار مدرسه در سطح کشور ۱۲۰ میلیارد تومان سرانه در نظر گرفته شده است وبراساس برنامه ریزی‌های قرار است نصف این مبلغ تا آغاز سال تحصیلی جدید به حساب مدارس واریز شود اما این مهم به معنای بی‌نیازی آموزش وپرورش از حمایت‌های مردمی نیست. ولی نبایددر مناطقی که مردم با مشکلات اقتصادی بیشتری روبه رو هستند از مردم کمک دریافت شود.

وزیر آموزش پرورش به مشکلات اعتباری آموزش پرورش اشاره کردواظهار داشت: در حال حاضر وزارت آموزش پرورش با کسری پنج هزار میلیارد تومانی روبه رو است وانتظار می‌رود با برنامه ریزی مشکلات به تدریج رفع شود.

وی در پایان گفت: در راستای بهره گیری از تکنولوژی آموزشی امسال برای پایه چهارم و هشتم به جای کتاب درسی یک بسته آموزشی تهیه شده که حاوی کتاب راهنمای دانش آموز، راهنامی معلم وسی دی آموزشی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز