خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

آمادگی اسکان آوارگان اقلیم کردستان عراق را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۵۶

امیدواریم با حضور پررنگ مردم ریشه جریان انحرافی و خشونت طلب داعش خشکانده شود. / اگر این خشونت‌ها ادامه پیدا کند ما آمادگی اسکان آوارگان را داریم.

استاندار کردستان اظهار داشت: آمادگی کامل برای کمک و اسکان به آوارگان احتمالی اقلیم کردستان عراق در استان را داریم.

به گزارش ایلنا از سنندج, عبدالمحمد زاهدی روز شنبه، ۲۵مردادماه جاری با حضور در محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان کُرد عراقی که از سوی جمعیت هلال احمر استان کردستان و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد راه اندازی شده است، حاضر و ضمن اعلام حمایت معنوی از آوارگان مظلوم کُرد و محکومیت حملات وحشیانه گروه تروریستی داعش، مقادیری کمک‌های مادی نیز به این آوارگان اهدا کرد.

وی پس از حضور در این محل با قدردانی از جمعیت هلال احمر استان کردستان و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیر دولتی که این پایگاه دفاع از صلح را راه اندازی کرده اند، در جمع نمایندگان رسانه‌ها اظهار داشت: همدردی خود را از تمامی انسان‌های مظلومی که در کُردستان عراق و سوریه مورد ستم و تجاوز جریان انحرافی و رادیکال داعش قرار گرفته اند اعلام می‌کنیم.

راهدی افزود: وظیفه هر انسان واقعی است که با این مظلومین همدردی کند به خصوص که کُردهای عراق در همسایگی ایران از جنس مردم ما هستند و طبیعتاً همدردی بیشتری می‌طلبند.

استاندار کردستان با یاد کردن از آوارگان کُرد عراق و سوریه گفت: امیدواریم با حضور پررنگ مردم ریشه جریان انحرافی و خشونت طلب داعش خشکانده شود.

عبدالمحمد زاهدی تصریح کرد: از تمامی کسانی که در مسیر حرکت‌های انسان دوستانه و جمع‌آوری یاری برای ستمدیدگان تلاش می‌کنند قدردانی کرده و بنده بعنوان استاندار کردستان در جایگاه خدمتگذار مردم خود را عضو این کمپین می‌دانم.

زاهدی همچنین با اشاره به اینکه این گونه حرکت‌های مردمی معنای عمیق و با اهمیتی دارد خاطر نشان ساخت: امیدوارم این همدردی‌های مردم با همنوعان‌شان بیشتر شود و ما نیز در راستای حضورمان در این کمپین یک تن برنج و دو میلیون تومان پول نقد به آوارگان کُرد اهدا خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شیوه‌های کمک رسانی رسمی و دولتی به آوارگان کُرد اشاره و تصریح کرد: برای اینگونه کمک‌ها هماهنگی‌های رسمی با سازمان‌ها و تشکیلات ذیربط در تهران و کردستان انجام خواهد شد و هر کاری مقدور باشد دریغ نخواهیم کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: نظر به اینکه اقلیم کردستان عراق در حال حاضر بدلیل حملات گروه تروریستی داعش در مضیقه هستند ما تدابیری را در مرزهای رسمی خود اندیشیده‌ایم که تردد کالای اساسی و حتی سوخت با سرعت بیشتری انجام شود و از این به بعد نیز این سیاست را پیگیری خواهیم کرد.

زاهدی در پاسخ به سوالی در مورد برپایی کمپ‌هایی در مرزهای غربی کشور برای پذیرش آوارگان احتمالی از سوی کردستان عراق خاطرنشان کرد: ما امیدواریم هرگز این اتفاق نیفتد و هرگز جنگ و خونریزی ادامه پیدا نکند و بزودی شر داعش کم شود.

وی در پایان سخنانش یاداور شد: همیشه مردم ایران چه کُرد و چه غیر کُرد با دل فراخ پذیرای حضور آوارگان کُرد عراق بوده و آنان در طول تاریخ هر مشکلی داشته بسوی ما آمده‌اند و امیدواریم هر چه زودتر داعش از صحنه روزگار پاک شده و خشونت پایان پذیرد، اما اگر این خشونت‌ها ادامه پیدا کند ما آمادگی اسکان آوارگان را داریم.

در جریان بازدید استاندار کردستان از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان کُرد عراقی، کودکان سنندجی با شعارهای جنگ نه، صلح و جهانی شایسته کودکان و جهانی بدون خشونت از استاندار کردستان استقبال کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز