خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری کردستان:

سرزمین مجاهدت‌های خاموش، میزبان جشنواره خاطره‌نویسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۲۶

محدودیتی در تعداد خاطرات ارسالی وجود ندارد اما باید توجه داشت که آثار ارائه شده بر اساس اسناد و مدارک مؤثق باشد و خاطرات ارسالی مخصوص جبهه‌های شمال غرب و به طور خاص کردستان باشد.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: سرزمین مجاهدت‌های خاموش میزبان جشنواره خاطره نویسی می‌شود.

امین مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج، از انتشار نخستین جشنواره منطقه شمال غرب کشور با عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش در سنندج خبر داد و تصریح کرد: با توجه به رسالت و وظیفه حوزه هنری و لزوم توجه به ادبیانت پایداری در استان کردستان که هر نقطه‌اش خاطراتی از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در دل خود جای داده است، این جشنواره بهمن ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنان این دیار در کنار رزمندگان هم وطن در این سرزمین کهن، برکسی پوشیده نیست.

مرادی به بیانات گهربار مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۸۸، گفت: ایشان کردستان را سرزمین ایمان، فرهنگ و هنر، صفا و وفاداری و استان فداکاریهای بزرگ خواندند و افزود: مجاهدتهای مردم رشید این خطه که با هوشیاری، توطئه دشمن را در اولین و حساسترین سالهای عمر نظام تشخیص دادند و مردانه در مقابل آن ایستادند از یاد ملت ایران نخواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به رشادت‌های مردم استان در دفاع از نظام اسلامی گفت: مردم کردستان، رشادت‌های عظیمی در طول سالیان دفاع مقدس به انجام رساندند و در گوشه گوشه این استان مرزدار کشور برای حفظ یکپارچگی ایران اسلامی و حراست از میهن تقدیم انقلاب نمودند که حاصل آن تقدیم هزاران شهید و جانباز و ایثارگر است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در مظلومیت شهدای کردستان یادآور شد: علی رغم این همه رشادت‌های پیشمرگان مسلمان و حضور نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی از استان‌های مختلف در کنار پیشمرگان کرد مسلمان که در این منطقه صورت گرفته است در زمینه ثبت خاطرات و وقایع روی داده در این ایام کار زیادی صورت نگرفته و این مظلومیت کردستان را دو چندان نموده است.

وی گفت: مهم‌ترین موضوع حوزه هنری فعالیت در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نه به عنوان اتفاقی در ظرف زمان بلکه در حوزه مفهوم و گفتمان است و بر همین اساس و احساس وظیفه‌ای که وجود دارد با همکاری و مشارکت بسیار ارزنده اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سپاه بیت المقدس کردستان و بنیاد شهیداستان کارگروه دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان کردستان متشکل از حوزه هنری و دستگاه‌های ذکر شده تشکیل شده است، که حاصل آن بررسی وضعیت ادبیات پایداری در کردستان و تلاش در جهت رفع تنگنا‌ها و مشکلات فعالیت جدی در این حوزه بوده است.

مرادی افزود: خوشبختانه با لطف خداوند و تعامل سازنده‌ای که به وقوع پیوسته برنامه ریزی‌های بسیار خوبی برای یک کار جهادی در این زمینه در استان صورت گرفته است که اعلام فراخوان سراسری خاطره نویسی یکی از این موارد است.

دبیر کارگروه دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان کردستان افزود: علاقمندان متقاضی جهت شرکت در این فراخوان خاطره نویسی می‌توانند تا پایان ۳۰ آذر ماه ۹۳ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس سنندج – خیابان فلسطین – روبروی فرمانداری – حوزه هنری استان کردستان ارسال نمایند.

وی به موضوعات این جشنواره اشاره کرد و افزود: اعزام به جبهه، بمباران شهر‌ها، ارسال کمکهای مردمی به مناطق عملیاتی، دفاع مقدس شامل صحنه‌های نبرد، لحظه‌های ایثار، شجاعت و شهامت معنویت در جبهه، شوخ طبعی‌ها، اسارت، شهادت همرزمان، خاطرات جانبازان، آزادگان، فرماندهان، خاطرات خانواده معظم شهداء با موضوع کردستان، مهاجرین و انصار، نقش روحانیون اهل سنت و پیشمرگان کرد مسلمان در حماسه کردستان، خاطرات اسراء و جلوه‌های مظلومیت شهدای کردستان از جمله موضوعات اصلی این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: محدودیتی در تعداد خاطرات ارسالی وجود ندارد اما باید توجه داشت که آثار ارائه شده بر اساس اسناد و مدارک مؤثق باشد و خاطرات ارسالی مخصوص جبهه‌های شمال غرب و به طور خاص کردستان باشد.

وی یادآور شد: برگزیدگان در مراسمی که بهمن ماه ۹۳ همزمان با ایام دهه مبارکه فجر در سنندج برگزار می‌شود معرفی و با اهدای هدایای ارزنده‌ای از جمله کمک هزینه سفرحج عمره و عتبات عالیات و نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با تقدیر و تشکر مجدد از همکاری ومشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، سپاه بیت المقدس استان و بنیاد شهید استان کردستان در برگزاری این برنامه افزود: فراخوان مربوطه به تمامی مراکزاداری، نظامی و سازمان‌های فرهنگی وهنری کشور ارسال گردیده و همچنین فراخوان مربوطه بر روی سایت حوزه هنری استان کردستان به آدرس: www. Artsanandaj. ir قابل دسترسی است.

مرادی در پایان سخنانش شماره تماس‌های ۳۲۴۳۶۲۴ – ۳۲۴۳۴۷۹ با پیش شماره ۰۸۷۱ را آماده پاسخگویی به علاقه مندان اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز