خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج خبر داد:

فرهنگ عمومی مدیریت پسماند باید ارتقا یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۳۴

سازمان در نظر دارد با استفاده از دوره گردهای سنتی(نمکی‌ها) بر اساس قوانین و مقررات خاص، امر تفکیک را به اجرا بگذارد.

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج از ساماندهی ضایعات ساختمانی در این شهر خبر داد و گفت: برنامه ریزی لازم برای تخصیص دو سایت در اطراف شهر برای ساماندهی خاک و نخاله تولیدی صورت گرفته است.

عبدالله قوامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: با راه اندازی این دو سایت، تمامی پسماندهای ناشی از ضایعات ساختمانی شامل تخریب و گود برداری و مصالح ساختمانی به این سایت‌ها منتقل می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت رعایت بهداشت عمومی و ارتقاء آن در جوامع شهری با تاکید بر نیازهای محلی و تایید نظر شهروندان، رسالت سازمان در این راستا بر جمع آوری و انتقال روتین و رعایت مسائل بهداشتی پسماند‌ها و بازیافت و تفکیک آن در خارج از شهر با رعایت موازین زیست محیطی است.

قوامی تصریح کرد: در این راستا و همسو با سیاست‌های کلان خدمات شهری در شهرداری، این سازمان با همکاری بخش خصوصی اقدامات ارزنده‌ای را در خصوص خدمات پسماند و مدیریت آن اجرا نموده است.

وی ادامه داد: با توجه به مقوله فرهنگی بودن تفکیک پسماند‌ها از مبداء به دو صورت‌تر و خشک در سطح خانوار‌ها و مراکز تولید کننده پسماند‌ها همانند مراکز تجاری و اداری، باید امورات و برنامه‌ها در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی و بارز نشان دادن نقش بانوان در اجرای این امر باشد.

قوامی گفت: با عنایت به نوپا بودن سیستم مدیریت پسماند‌ها در ایران و اجرای قانون مدیریت آن ازسال ۸۳ و عدم تجربه کافی سازمان‌های بازیافت در سطح کشور و همچنین عدم بهره گیری از توان کار‌شناسان مرتبط و نبود مشارکت شهروندان در اجرای طرح‌های مرتبط با پسماند، تاکنون موفقیت چشمگیری حاصل نشده است

مدیر عامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج یادآور شد: سازمان در نظر دارد با استفاده از دوره گردهای سنتی(نمکی‌ها) بر اساس قوانین و مقررات خاص، امر تفکیک را به اجرا بگذارد و تجربه سازمان در سالهای ۹۱ و ۹۲ در ناحیه بهاران به شهرک پردیس موید این مطلب است.

قوامی عنوان کرد: تفکیک از مبداء پسماندهای خشک قابل بازیافت در سطح شهرداری منطقه سه با بهره گیری از همکاری بخش خصوصی، ساماندهی صنف جمع آوری کنندگان ضایعات در سطح شهر و ایجاد شهرک صنعتی بازیافت در خارج از شهر با هماهنگی سایر ادارات و اجرای برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهت تصفیه شیرآبه در محل دفن و کارخانه بازیافت با همکاری دانشگاه کردستان و علوم پزشکی از جمله پروژه‌های در حال اجرای سازمان است.

وی در ادامه سخنانش به فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اقدام به جمع آوری، دفن و بازیافت زباله، راه اندازی و احداثکارخانه بازیافت و تفکیک نخاله‌های ساختمانی و عمرانی توسط بخش خصوصی و همچنین راه اندازی فاز ۳ کارخانه بازیافت به منظور تفکیک و بازیافت کلیه پسماندهای تولیدی شهر سنندج(روزانه ۳۵۰ تن) اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: امیدواریم با عنایت به اقدامات صورت گرفته در سطح کشور و حمایت شوراهای اسلامی شهر و سایر مسئولین امر از این اقدامات در راستای خدمات بهتر به شهروندان خصوصا در بخش پسماند و ارائه تکنولوژیهای نوین توسط شرکتهای زیست محیطی و بهره گیری شهرداریهای کشور از این طرح‌ها همانند شهرداری سنندج(احداثکارخانه لیو کمپوست در سال ۸۵) اجرای طرح‌هایی همچون تفکیک پسماند‌ها، با روند بهتر و رو به رشدتری انجام گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز