خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وضعیت فارغ‌التحصیلان بیکار در ایران بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۲۰۳

متاسفانه فارغ‌التحصیلان به دلیل نداشتن مهارت لازم نمی‌توانند وارد بازار کار شوند. / در چند سال آینده با قشر عدیده‌ای که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند مواجه خواهیم شد که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور را بحرانی دانست و گفت: یکی از بحران‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، وجود فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، کورش پرند دوشنبه شب در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان در سنندج، وجود فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور را دغدغه اصلی رئیس جمهور و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دانست و افزود: متاسفانه فارغ‌التحصیلان به دلیل نداشتن مهارت لازم نمی‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی تصریح کرد: طبق آمارها جمعیت دانشجویان دوران قبل از انقلاب ۱۷۵ هزار نفر بود که این آمار در سال ۹۳ به ۴.۵ میلیون دانشجو رسید.

پرند، ۶۶ درصد از این دانشجویان را در حوزه کارشناسی، ۲۳ درصد از این میزان را در حوزه کاردانی و ۱۰ درصد آن را حوزه دکترای حرفه‌ای عنوان کرد گفت: این آمارها از آمارهای وزارت علوم تحقیقات و فناوری است که در کشور به ازای هر ۳ دانشجوی کارشناسی، یک دانشجو در سطح فوق دیپلم است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این مهم در کشورهای صنعتی بر عکس است، یادآور شد: در این کشورها به ازای این نسبت به میزان ۵ به ۱ است.

وی با بیان در آزمون کارشناسی ارشد اخیر یک میلیون داوطلب کارشناسی ارشد داشتیم، افزود: در حوزه وزارت بهداشت و درمان ۲۵۰ هزار نفر داوطلب وجود داشتند.

پرند همچنین با اشاره به اینکه ۴۶ درصد از دانشجویان در گروه علوم انسانی و ۳۳ درصد در رشته‌های فنی و مهندسی و ۵.۴ درصد در حوزه هنر در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: یک سوم از این دانشجویان در ۲۰ رشته متمرکز شده‌اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان سخنانش بیان داشت: در چند سال آینده با قشر عدیده‌ای که دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند مواجه خواهیم شد که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز