خبرگزاری کار ایران

پس از وقفه‌ای دو ساله؛

یازدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۶۹

جشنواره تئاتر کُردی سقز با هدف توجه به زبان و ادبیات کُردی به عنوان پشتوانه‌ای غنی برگزار می‌شود. / این جشنواره صرفا به زبان کُردی و به مدت ۴ روز با حضور هنرمندان عرصه تئاتر از مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز گفت: یازدهمین دوره جشنواره تئا‌تر کردی سقز پس از وقفه‌ای ۲ ساله در نیمه اول شهریور ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، عطا احمدی صبح روز یکشنبه ۲۴ فروردین در نشست با اعضای شورای شهر سقز اظهار داشت: جشنواره تئا‌تر کردی سقز با هدف توجه به زبان و ادبیات کُردی به عنوان پشتوانه‌ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی و بر اساس ارزش‌های فرهنگی مناطق کردنشین، بازنمایی و باز آفرینی خلاقانه حماسه، بازسازی آئین و مراسم ملی و مذهبی از طریق هنر نمایش، ایجاد پیوند با عامه مردم و جلب مشارکت آنان به منظور رشد و اعتلای تئا‌تر در مناطق کُرد‌نشین و تبادل آرا و تجربیات هنرمندان جهت پویایی و تولید آثار فاخر نمایشی، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به مدت ۴ روز و با حضور هنرمندان عرصه تئا‌تر از مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره صرفا به زبان کُردی است.

احمدی افزود: از میان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۱۰ اثر برای اجرا توسط هیئت بازبین جهت نمایش انتخاب خواهند شد وعلاوه بر این ۱۰ گروه نمایشی، ۲ گروه مه‌مان نیز از خارج از کشور در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر سقز نیز در این نشست که تعدادی از هنرمندان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره دهم تئا‌تر کُردی حضور داشتند گفت: شورای اسلامی شهر سقز و شهرداری از کارهای فاخر و ارزشمند هنری که سبب پیشرفت و تعالی جامعه از لحاظ فرهنگی شود همواره حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

نظام غفاری یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر سقز بر این باورند که باید همیشه از کارهای هنری که زبان گویایی برای ترویج فرهنگ اصیل هستند بهره گرفت، که برگزاری جشنواره تئا‌تر کردی یکی از این کارهای هنری و ارزشمند است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تئا‌تر یک عرصه قوی و مناسب برای ابراز وجود افرادی است که با اجراهای زیبای خود آنچه را که مردم می‌خواهند به تصویر می‌کشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز