خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست بانه به ایلنا خبر داد:

کشف و ضبط ۶۲ سنجاب ایرانی از قاچاقچیان در بانه

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۲۶

در شهرستان بانه تعدادی از مردم ۸ قطعه کبک به همراه قفس خود را به این اداره تحویل دادند که در یک حرکت نمادین ۱۲ قطعه کبک و ۱۰ قطعه سنجاب در زیستگاههای این شهرستان‌‌ رها سازی شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بانه از کشف و ضبط ۶۲ قطعه سنجاب ایرانی در شهرستان بانه خبر داد.

رسول حاج اسماعیلی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ۳۰ قطعه سنجاب ایرانی در خروجی این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی از یک خودرو کشف و ضبط شد و ۳۲ قطعه دیگر نیز از گشت و کنترل مناطق از ۵ نفر شکارچی متخلف به‌دست آمد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این سنجاب‌ها نوزاد هستند و باید با سرنگ به آن‌ها شیرداد، افزود: شهرستان بانه به دلیل داشتن جنگل‌های بلوط زیستگاه مناسب سنجاب محسوب می‌شود که متاسفانه همواره سوداگران حیات وحش به ویژه این جانور زیبا را مورد تاراج و شکار قرار می‌دهند و باعثنابودی جنگل‌های بلوط نیز می‌شوند.

اسماعیلی در پایان سخنانش یادآور شد: خوشبختانه موج گریز و ندامت از شکار همچنان در استان تداوم دارد و در شهرستان بانه هم تعدادی از مردم ۸ قطعه کبک به همراه قفس خود را به این اداره تحویل دادند که در یک حرکت نمادین ۱۲ قطعه کبک و ۱۰ قطعه سنجاب در زیستگاه‌های این شهرستان‌‌ رها سازی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز