خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز:

انصراف هر ایرانی از دریافت یارانه نقدی کمک به رونق اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۵۳

افراد خیر با عدم دریافت یارانه نقدی در افزایش رفاه، ارتقای خدمات نظام سلامت و توسعه وپیشرفت کشور مشارکت موثر و ماندگار خواهد نمود.

فرماندار سقز، انصراف هر ایرانی از دریافت یارانه نقدی را کمک به دولت در زمینه رونق اقتصادی و بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، نادر فخری صبح چهارشنبه در نشست با مسئولان شهرستان سقز که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از امروز بیستم فروردین ماه جاری، عدم دریافت یارانه نقدی را حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد وگفت: به فرمایش معظم له، این اقدام کمک به توسعه وتعالی کشور وارتقای نظام سلامت است.
وی تصریح کرد: افراد خیر با عدم دریافت یارانه نقدی در افزایش رفاه، ارتقای خدمات ونظام سلامت وتوسعه وپیشرفت کشور مشارکت موثر وماندگار خواهد نمود.
فخری با بیان اینکه اقتصاد مقاوم، باعثاقتدار ملی وجهانی خواهد شد، افزود: عدم دریافت داوطلبانه یارانه نقدی، یک حرکت جهادی ومشارکت موثر در تحول اقتصادی وتوسعه و تعالی کشور است.
رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌های شهرستان سقز، با عنوان اینکه هدف اصلی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، کمک به افراد کم درآمد و پایین آوردن مصرف بی‌رویه حامل‌های انرژی است، اضافه کرد: درآمد حاصل از اجرای این طرح در بخش‌های سلامت، حمل ونقل، کمک به اتمام پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی هزینه خواهد شد.
وی یادآور شد: افرادی که داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند به عنوان همیاران وطن در کشور شناخته و در آینده در خصوص نحوه هزینه کرد یارانه‌ها از آن‌ها از طریق ارسال پرسشنامه اظهار نظر خواهد شد.
فخری با بیان اینکه بایستی بسترهای لازم جهت ثبت نام از افراد نیازمند برای دریافت یارانه نقدی فراهم شود، تشریح کرد: درشهرستان سقز ۱۸ دفتر پیشخوان خدمات دولت، ۲۲ دفتر آی سی تی روستایی، دو دفتر پلیس + ۱۰ ویک دفتر پستی مرکزی کار ثبت نام را انجام خواهند داد.
وی افزود: همچنین ادارات کمیته امداد امام(ره)، بنیاد شهیدوامور ایثارگران، بهزیستی، از تحت پوشش‌های خود ثبت نام به عمل آورند و تمامی ادارات، ثبت نام کارمندان نیازمند دریافت یارانه نقدی، بازنشستگان ومستمری بگیران را انجام خواهند داد.
فخری ادامه داد: در سقز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در ستاد، کار ثبت نام از ناوگان حمل ونقل عمومی(تاکسیرانی واتوبوسرانی) نیز توسط اتحادیه‌های مربوط ومساعدت شهرداری انجام خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی ستاد هدفمندسازی یارانه‌های شهرستان سقز در روستا‌ها، با همکاری، بخشداران، دهیاران، بهورزان، معلمان وشوراهای اسلامی روستا، پست و دفا‌تر آی سی تی روستایی کار ثبت نام افراد نیازمندان دریافت یارانه نقدی را به عهده دارند.
وی اعلام داشت: از دیگر اقدامات وبرنامه ریزی شهرستان سقز، تشکیل ستاد مرکزی در فرمانداری در دو حوزه شهری وروستایی جهت جوابگویی به سوالات وابهامات ودر بخش‌ها تیز ستاد روستایی تشکیل شده است و بر اساس مصوبات ستاد مرکزی، ادارات در صورت امکان واعلام خواهند توانست در راستای تسهیل ودسترسی آسان مردم نیازمند دریافت یارانه، ثبت نام را نیز انجام خواهند داد.
وی ادامه داد: ساعت مراجعه متقاضیان نیازمند یارانه نقدی به این مراکز از ساعت هشت صبح امروز به مدت ۱۲ ساعت تا ۲۰ شب خواهد بود ولیکن با وجود متقاضیانی در صف ثبت نام، فعالیت این مراکز تا خاتمه ثبت نام آخرین نفر ادامه خواهد یافت.
فخری یادآور شد: فرمانداری ویژه شهرستان سقز و بخشداری‌های تابعه در سطح شهرستان مسئولیت هماهنگی و نظارت بر حسن اجرا را بر عهده دارند و دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز علاوه بر آماده سازی زیرساخت‌ها در این امور با فرمانداری و بخشداری‌ها همکاری خواهند کرد.
رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌های شهرستان سقز خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرستان سقز با توجه به فرهنگ بالای مردم و علاقه آنان به پیشرفت کشور، بیشترین انصرافی را در زمینه انصراف از دریافت یارانه نقدی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز