خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان:

تمرکز زدایی در دستور کار میراثفرهنگی کردستان قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۹۰

باید انجمن های میراثفرهنگی و تعاونی های صنایع دستی در شهرستانها و روستاها فعال شوند / اگر سرمایه گذار در سطح شهرستانها وارد کار شود زمینه های اشتغال زایی و جذب گردشگر در سطح استان فراهم خواهد شد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سالجاری را بحثتمرکز زدایی عنوان کرد و گفت: شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی» در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، رسول اشتودان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در شهرستانهای استان، مدیران شهرستانی با برگزاری جلسات متعدد با شهرداران و فرمانداران می‌توانند پرو‍ژه‌های این اداره کل را مطرح و نسبت به جذب اعتبار و واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی و همچنین جذب سرمایه گذاران اقداماتی را در سطح شهرستان‌ها انجام دهند.
وی به یک سری نقاط ضعف در شهرستانهای استان اشاره کرد وافزود: ما در شهرستان‌ها باید بحثتمرکز زدایی را اعمال نماییم و نگاه تک بعدی را در سه بخش میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بین ببریم و به تمامی پروژه‌های سه حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه مثبت اعمال سیاست‌های کلی سازمان دست یابیم.
اشتودان تصریح کرد: باید انجمن‌های میراثفرهنگی و تعاونی‌های صنایع دستی در شهرستان‌ها و روستا‌ها فعال شوند و از تمامی امکانات موجود در شهرستان‌ها برای پیشبرد اهداف در نظر گرفته شده استفاده نمود.
وی در ادامه به عدم وجود امکانات رفاهی، تفریحی و تفرجی و نبود موزه در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: مسئولین شهرستان‌ها می‌توانند با رایزنی‌های از پیش تعیین شده با شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها نسبت به احداثاین مکان‌ها و یا واگذارکردن این طرح‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی فعالیتهایی را انجام دهند.
مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان همچنین به جذب سرمایه گذاران برای عملیاتی نمودن طرح‌ها و پروژه‌ها اشاره کرد ویادآور شد: اگر سرمایه گذار در سطح شهرستان‌ها وارد کار شود زمینه‌های اشتغال زایی و جذب گردشگر در سطح استان فراهم خواهد شد.
وی درپایان سخنانش به نقاط قوت ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره کرد و گفت: ما در بحثستاد اجرایی خدمات سفر نقاط قوت‌هایی شامل: مه‌مان نوازی، پذیرایی، ایجاد امنیت، حضور مناسب مسئولین و دیدار با مسافران و مردم، برخورد مناسب نیروهای انتظامی، هلال احمر و راهنمایی و رانندگی با مسافران، همکاری اعضای ستاد برای اسکان موقت و اضطراری مسافران نوروزی در کمپ‌های موقت، سالن‌های ورزشی و…، نظارت کامل بر قیمت‌های مراکز اقامتی و هتل‌ها و مه‌مان پذیر‌ها و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با همکاری شهرداری سنندج داشتیم که جا دارد از تمامی اعضای ستاد تشکر و قدردانی نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز