خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار کردستان:

میزان بهره وری توسعه در کردستان پایین است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۶۱

ضروریست از ظرفیت های استان در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای توسعه پایدار در کردستان استفاده کرد.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار کردستان از پایین بودن میزان بهره وری در روند توسعه استان ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، ارسلان ازهاری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد لزوم تدوین و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، باید برای تحقق منویات معظم له تلاش خود را مضاعف کنند.

وی افزود: در این راستا ما بر اساس چشم انداز ۲۰ ساله توسعه کشور باید برای افزایش میزان بهره وری و نوآوری، رقابت پذیری و ارتقا توان تولیدی و اقتصادی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزیم.

ازهاری تصریح کرد: باید با بکارگیری ظرفیت‌های علمی و عملی به سمت سالم سازی اقتصادی و ممانعت از بروز مشکلات و مباحثفساد آور حرکت کرد و با شناسایی ظرفیت‌های موجود برای تحقق سند توسعه و اشتغال کوشش کنیم.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه برنامه ریزی‌های دستگاه‌های اجرایی در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

ازهاری بر لزوم ارتقا سطح آموزش و مهارت برای اجرای تدوین سند توسعه تاکید کرد و گفت: ارتقا سطح دروه‌های آموزشی و مهارتی نیروهای انسانی باید در راستای تحقق اهداف توسعه کلان کشور در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: باید در همه عرصه‌های توسعه با بررسی‌های کار‌شناسی و با شناخت نقاط ضعف و قوت برای افزایش بهره وری در برنامه‌های اجرایی، اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی استاندار کردستان ابراز داشت: ضروریست از ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای توسعه پایدار در کردستان استفاده کرد.

وی یادآور شد: تدوین سند توسعه اشتغال و برنامه ریزی باید با هدف تجهیز کردن منابع و امکانات مورد نیاز برای ایجاد بسترهای اشتغال پایدار صورت گیرد.

ازهاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با مطالعه دقیق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نسبت به اصلاح و رفع نواقص سند توسعه اشتغال استان برای تحقق اهداف آن همکاری کنند.
وی در پایان با بیان اینکه باید با استفاده از راهبردهای اقتصاد مقاومتی اقنلاب اسلامی باید به قدرت اقتصادی منطقه و خاورمیانه تبدیل شود.

ازهاری خاطر نشان کرد: در صورت همکاری و همسویی احاد جامعه و پیروی از سند توسعه اقتصاد مقاومتی در کشور قطعا روند رسیدن به جایگاه نخست اقتصادی ایران در میان کشورهای منطقه تسریع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز