خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز خبر داد:

تخصیص ۵ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی سقز

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۵۴

رونق اقتصادی، ‌ افزایش تولید، ‌سرمایه و ایجاد اشتغال پایدار و مولد می‌تواند از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه بخش کشاورزی بویژه در زمینه توسعه زمین‌های زراعی، تبدیل زمین‌های دیم به آبی، ‌توسعه شیلات، دامپروری، باغات و زنبورداری و ایجاد صنایع تبدیلی باشد.

ایلنا: فرماندار سقز از تخصیص ۵ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی به شهرستان سقز خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، نادر فخری در دومین جلسه شورای کشاورزی این شهرستان، حوزه کشاورزی را از لحاظ ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی با اهمیت دانست و گفت: این حوزه، دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است که بایستی در جهت اشتغال از آن بهره گیری شود.
وی با اشاره به بهره‌مندی کم شهرستان سقز از آب سد‌ها و سایر منابع آبی برای تبدیل زمین‌های دیم به آبی، خواستار تلاش برای دفاع از حق آب کشاورزان، احیای حقابه‌های سنتی، ایجاد حقابه‌های سنتی در سدهای در دست ساخت در محدوده زمین‌های کشاورزی شهرستان و مدیریت این امر و تبدیل زمین‌های آبی به آبیاری بارانی و قطره‌ای شد.
فخری در ادامه این جلسه کسب رتبه اول سقز در پرداخت تسهیلات در سطح استان را نشانه همدلی مجموعه ادارات و سیستم بانکی این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: رونق اقتصادی، ‌ افزایش تولید، ‌ افزایش سرمایه و ایجاد اشتغال پایدار و مولد می‌تواند از مهم‌ترین دستاوردهای توسعه بخش کشاورزی بویژه در زمینه توسعه زمین‌های زراعی، تبدیل زمین‌های دیم به آبی، ‌توسعه شیلات، دامپروری، باغات و زنبورداری و ایجاد صنایع تبدیلی باشد.
فرماندار سقزتصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای افزایش و ارتقای رضایتمندی مردم استفاده و تلاش کرد تا با نگاه توسعه‌ای و با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های شهرستان و منابع انسانی، کارهای اساسی صورت گیرد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: ۶۵۴ طرح مصوب شده به اعتبار بیش از ۳۱ میلیارد تومان در این شهرستان داشتیم که موفق به رتبه اول در شهرستان شدیم.
محمد پیشداد با بیان اینکه ۴۲۱۰ هکتار باغ دیم و آبی در شهرستان سقز وجود دارد گفت: میوه‌های دانه‌دار با ۱۴۰۷ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده‌اند.
وی یادآور شد: محدودیت منابع آبی مطمئن و کاهش نزولات آسمانی، پایین بودن توان مالی باغداران و نداشتن سابقه طولانی فرهنگ باغداری از مهم‌ترین مشکلات حوزه باغداری در شهرستان سقز است.
وی موقعیت جغرافیایی مناسب از نظر اقلیم و هم‌جواری با چند استان و کشور عراق برای صادرات محصولات باغی را از مهم‌ترین نقاط قوت باغداری در شهرستان برشمرد.
پیشداد خاطرنشان کرد: ارتقای سطح علمی باغداران، واگذاری تسهیلات بانکی کم بهره و طولانی مدت، احداثسردخانه و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی در منطقه، تامین و تخصیص اعتبار لازم برای خرید انواع نهال‌های مورد نیاز از مهم‌ترین راهکار‌ها برای پیشرفت و توسعه باغداری شهرستان سقز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز