خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراثفرهنگی بانه:

اشتغال زنان خانه دار موجب ارتقاء خانواده ها می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۵۲

در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری، ۱۳۰۰ نفر از زنان و مردان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان از مزایای برنامه های آموزشی جهت کارآفرینی بهره مند شده اند.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه گفت: امروزه اشتغال زنان خانه دار در بخش های غیر رسمی، موجب ارتقاء سطح اقتصادی، اجتماعی و روانی خانواده ها می شود.
سعدالله رحیمی خواه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این اداره به منظور حفظ، ترویج و احیای رشته های بومی و محلی صنایع دستی، با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی در رشته های دوخت، طراحی و تزیین لباس های محلی زنانه در شهرستان بانه مخصوصاً روستاهای تابعه نمود.
وی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی اولیه زنان مناطق کردنشین با دوخت لباسهای کردی در راستای حفظ و نگهداری فرهنگ غنی و پوشش بسیار زیبای زنان مناطق کردنشین عنوان کرد و افزود: این موضوع نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر اجتماعی و روانی پیامدهای مثبتی به همراه دارد و در ضمن موجب افزایش در آمد و رفاه خانواده می شود.
رحیمی خواه تصریح کرد: این دوره های آموزشی برای تعداد ۲۸ نفر هنر جوی شهرستان بانه در روستای زرواو برگزار و در پایان به هنرجویان گواهینامه مهارت اعطاء خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش بیان داشت: نقش فعال و مستمر زنان در جریان زندگی از جمله تولید نسل، پرورش و تربیت کودکان و همچنین امور خانه حقیقتی انکار ناپذیر است که خوشبختانه زنان جامعه امروزی علاوه بر انجام این امور، در عرصه های حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز نقش بسیار مهم اما پنهان بر عهده دارند.
سرپرست میراثفرهنگی بانه در پایان سخنانش یادآور شد: در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری، ۱۳۰۰ نفر از زنان و مردان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان در رشته های: خیاطی، مانتو دوزی، روبان دوزی، شال بافی در قسمت زنان و آموزش دامداری و باغداری برای آقایان، با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال در راستای اجرای طرح اشتغال زایی برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، از مزایای برنامه های آموزشی جهت کارآفرینی بهره مند شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز