خبرگزاری کار ایران

اول لغایت هفتم دی ماه جاری؛

آثار خوشنویسان برجسته کشور در سنندج به نمایش در می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۶۸

نمایشگاه خوشنویسی آثار اساتید برجسته کشور از جمله «ایرج نعیمایی»، «خلیل کویکی»، «احمد پیله‌چی قزوینی» و «وریا هاشمی» در سنندج برگزار می‌شود.

ایلنا: رئیس حوزه هنری کردستان گفت: آثار خوشنویسی اساتید برجسته کشور، اول لغایت هفتم دی ماه سال‌جاری در قالب نمایشگاهی در در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش در می آید.

امین مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج، اظهار داشت: به همت حوزه هنری استان و با همکاری مؤسسه نور و نگار تهران، نمایشگاه خوشنویسی آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور از جمله «ایرج نعیمایی»، «خلیل کویکی»، «احمد پیله‌چی قزوینی» و «وریا هاشمی» در سنندج برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه به منظور بالا بردن سطح توان هنرمندان خوشنویس استان و آشنایی با سبک و شیوه خوشنویسی برگزار خواهد شد.

مرادی در خصوص معرفی این اساتید تصریح کرد: استاد دکتر «ایرج نعیمایی» از اساتید برجسته موسیقی و خوشنویسی کشور است که علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های معتبر کشوری، رئیس و عضویت در کمیته هنرهای سنتی فرهنگستان هنر، عضویت در شوراهای عالی فرش، صنایع دستی، هنرهای سنتی، مؤسس دانشگاه سوره و پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، عضو شورای نهایی هنرمندان ارزشیابی درجه هنری اساتید، کمیته پژوهشی شورای انقلاب فرهنگی و عضو مؤثر در تأسیس فرهنگستان هنر، عضو شورای بازنگری رشته‌های درسی هنر دانشگاه‌ها، بنیانگذار و دبیر جشنواره موسیقی ذکر و ذاکرین را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: این استاد برجسته تاکنون ۱۰‌ها عنوان کتاب را در بخش‌های مختلف هنری از جمله خوشنویسی تألیف کرده و مدت ۱۵ سال ریاست انجمن موسیقی ایران را بر عهده داشته است.

وی با بیان اینکه استاد نعیمانی تاکنون ثمرات زیادی را برای هنر موسیقی ایران در بر داشته است، افزود: ‌ تأسیس مرکز موسیقی نواحی ایران، جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ آلبوم به همراه کتابچه و توضیح در خصوص موسیقی نواحی ایران از خدمات وی است.

مرادی در خصوص استاد خلیل کویکی نیز گفت: استاد کویلی در سال ۱۳۴۴ در قصر شیرین دیده به جهان گشوده و با داشتن مدرک درجه یک هنری از اساتید ممتاز انجمن خوشنویسان ایران بوده و مدیر گروه و مدرس دانشگاه‌های شریعتی در رشته نقاشی و دیگر دانشگاه‌های هنری ایران است.

رئیس حوزه هنری کردستان بیان داشت: این استاد بار‌ها به عنوان مدرس نمونه و استاد نمونه کشوری معرفی و در جشنواره‌های مختلف جزء برگزیدگان جشنواره بوده‌اند.

وی یادآور شد: برگزاری ۱۰‌ها نمایشگاه انفرادی و گروهی در رشته‌های خوشنویسی و نقاشی در ایران و خارج از کشور و عضویت در انجمن نقاشان ایران، انجمن دانش آموختگان، انجمن خوشنویسان ایران، عضو هیئت تألیفی کتب درسی هنر در رشته نقاشی سال ۱۳۸۹ در کنار داوری جشنواره‌های مختلف از جمله سوابق این استاد برجسته است.

مرادی در مورد استاد احمد پیله‌چی قزوینی نیز گفت: استاد پیله‌چی کار‌شناس زبان و ادبیات فارسی از سال ۱۳۵۶ تا کنون به عنوان مدرس انجمن خوشنویسان تهران و قزوین فعالیت می‌کند.

وی افزود: دریافت مدرک درجه یک هنری، رتبه استادی درخط ایرانی نستعلیق، عضو هیئت علمی گروه خوشنویسی مکتب قاجار فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی و داوری در جشنواره‌های مختلف داخلی در رشته خوشنویسی در کنار تألیف کتب متعدد از جمله «کلک مسیحا» و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در داخل و خارج از ایران و برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی در داخل و خارج بخشی از کارنامه پربار این استاد برجسته خوشنویسی کشور محسوب می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان در پایان سخنانش ضمن تقدیر از انجمن خوشنویسان سنندج برای همراهی در برگزاری این برنامه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با همکاری مؤسسه نور و نگار با مدیریت «وریا هاشمی» از هنرمندان توانمند سنندجی که نگارخانه آیرین را در تهران مدیریت می‌کند، برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز