خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان:

موردی از تب کریمه کنگو در کردستان مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۹۳

این بیماری یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

ایلنا: مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: از سال ۹۱ تاکنون هیچ مورد از ابتلای به بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سنندج، کامران زیبا کردار امروز شنبه در جمع خبرنگاران استان، با تاکید بر این که بیماری تب کریمه کنگو از طریق خوردن گوشت منتقل نمی‌شود، تصریح کرد: این بیماری یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.
وی افزود: همچنین این بیماری از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام بیمار وجود دارد قابل انتقال به انسان است و در صورت ابتلا انسان به این بیماری، دیگر افرادی که در حین مراقبت درمانی با خون و ترشحات بدن فرد بیمار در تماس باشند و نکات بهداشتی را رعایت نکرده باشند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.
مدیرکل سازمان دامپزشکی کردستان در ادامه سخنانش از آماده باش کامل برای ذبح و عرضه دام سالم در عید قربان خبر داد و گفت: سازمان دامپزشکی به صورت کامل در تمامی شهرستان‌های استان در حالت آماده باش قرار دارد تا نظارت خود را بر ذبح شرعی و عرضه دام سالم تشدید کند.
وی خاطرنشان کرد: دامپزشکان این اداره کل در روز عید قربان آمادگی دارند دام‌ها را قبل از کشتار و در حین کشتار، معاینه و سپس برای ذبح آماده کنند.
زیبا کردار، از مردم استان خواست در صورت امکان دام را در منزل قربانی نکنند، زیرا باقیمانده زباله موجب آلودگی و بیماری می‌شود.
وی، در پایان سخنانش ساعات کار کشتارگاه‌ها در روز عید قربان را از ساعت ۷ صبح تا یک بعد از ظهر اعلام و تاکید کرد: در صورتی که مردم می‌خواهند در منزل قربانی کنند سازمان دامپزشکی استان تماس بگیرند تا کارشناسان ما به صورت رایگان در محل حاضر شوند و لاشه دام را از حیثسلامت بررسی ‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز