خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه اشتغال استان مطرح شد:

تحقق 20 درصدی میزان اشتغال متقاضیان کار در کاشان

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۱۴۰

دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کاشان باحضور دستگاه‌های عضو و به ریاست معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه مهندس رمضانی معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کاشان به ارایه آمار کارکرد دبیرخانه و سایر اعضای کارگروه پرداخت و اظهار داشت : در راستای عملیاتی شدن تحقق سهمیه تعهد اشتغال شهرستان تاکنون بالغ بر 1350 نفر از متقاضیان شغل که در سال 1395 جذب بازار کارتوسط دستگاه‌های مختلف اجرایی شده اند که این به مفهوم تحقق 20 درصدی سهمیه شهرستان تا پایان شهریور ماه است.

رمضانی با اشاره به افزایش سهمیه 50 درصدی کاشان و سایر شهرستان‌های استان در خصوص سهمیه اشتغال، ضرورت پیگیری دستگاه‌های اجرایی را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد که باعنایت به پتانسیل کاشان امسال نیز همچون سنوات گذشته سهمیه 6750 نفری این شهرستان محقق شود.

رمضانی معرفی بیش از 350 بنگاه و کارگاه اقتصادی به منظور بهره مندی از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرمایان موضوع بند و ماده 80 قانون برنامه 5 ساله پنجم بدلیل استخدام 1120 نفر ظرف 6 ماهه اول سال را از دیگر کارکرد های کارگروه دانستند.

رمضانی همچنین اظهار داشت: حسب بخشنامه وزارتی من بعد مرکز آموزش فنی حرفه ای به صدور مجوز مشاغل خانگی نپرداخته و انجام این مهم برعهده اداره صنعت معدن تجارت گذاشته شده است.

رمضانی آموزش کارگران در خصوص خرید و فروش سهام را از دیگر برنامه‌های آموزشی این اداره برشمرد.

در ادامه جلسه هریک از دستگاه‌های اجرایی به کارکرد دستگاه خود پرداخته که از جمله صندوق کارآفرینی و امید اظهار داشت: با معرفی تعدادی از تعاونی‌های فعال شهرستان با همکاری اداره تعاون و فرمانداری بزودی شاهد جذب بیش از 17 میلیارد تسهیلات مشارکتی با کارمزد 3 درصد خواهیم بود.

همچنین نماینده اداره صنعت معدن تجارت از تصویب و تایید 181 میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت توسط کمیته استانی ثبت نام کنندگان سامانه بهین یاب بوده که تاکنون 20 میلیارد از ایشان موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

در خاتمه خاندایی ضمن جمع‌بندی جلسه کارگروه اشتغال و دبیرخانه آنرا از فعال‌ترین و موفق‌ترین کارگروه‌های شهرستان برشمرده و خواستار پیگیری مجدانه تحقق سهمیه تعهد اشتغال شهرستان توسط دستگاه‌های دولتی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز