خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان مطرح کرد:

بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم درحفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی

نخستین جلسه میراث فرهنگی شهرستان کاشان با حضور معاون استاندار و فرماندار ، ریاست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان ، مشاور رئیس سازمان و دبیر انجمن‌های میراث فرهنگی کشور ، رئیس شورا شهر و 12 عضو حقیقی و حقوقی آن در سالن جلسات مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان ، در این جلسه سید محمد ناظم رضوی به بیان دیدگاه‌های خود درباره احیای بافت فرهنگی- تاریخی شهر کاشان پرداخت و گفت : نقش سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی بسیار ضروری است.

شهردار کاشان با تاکید بر بسترسازی مشارکت حداکثری مردم در حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی افزود : باید سمن ها و تشکل های خصوصی که دغدغه میراث فرهنگی را دارند مورد مشورت قرار بگیرند و با همفکری جوانان خوش فکر و فعال در این عرصه راهکارهای مناسب و عملی بکار گرفته شود.

 شهردار کاشان در ادامه با تاکید بر نگاه ویژه شهرداری بر احیای بافت فرهنگی‌تاریخی شهر کاشان اظهار داشت: اعتقاد داریم که بافت تاریخی فرهنگی شهر کاشان ظرفیت بالایی برای رونق بخشی به شرایط امروز توریستی و اقتصادی مرکز استان دارد.

سید محمد ناظم رضوی با تبیین برنامه‌های شهرداری کاشان برای تقویت شهرداری حوزه بافت تاریخی تصریح کرد: برای توزیع متوازان خدمات شهری در حوزه بافت تاریخی فرهنگی شهر کاشان برنامه های خوبی دردست داریم.

شهردار کاشان با تاکید بر اینکه احیا و باز زنده سازی بافت تاریخی با حضور شهروندان علاقمند تسریع می شود افزود: جمعیت‌های مردم نهاد در کنار شهرداری نقش اصلی را برای زنده سازی عمارت‌ها و محلات دارند که تلاش‌های شهرداری بدون حضور و اقدامات و زندگی شهروندان و مردم علاقمند در بافت تاریخی کاشان بی نتیجه خواهد بود.

شهردار کاشان با مطرح کردن این مطلب که رفع مشکلات بافت نیاز به مشارکت دستگاه ها و ارگان های مختلف است تصریح کرد: شهرداری با ارایه خدمات مختلف به شهروندان در بافت و همچنین اجرای پروژه های متناسب با توان مالی شهرداری تلاش می‌کند که نقش خود را ایفا نماید .

سید محمد ناظم رضوی بر آمادگی شهرداری کاشان برای همکاری با فرمانداری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای تقویت احیای بافت تاریخی فرهنگی کاشان تاکید کرد.

کد خبر : ۴۰۲۳۵۱