خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

باید فرمانداری‌های ویژه و مستقل در سیستم بودجه‌ریزی تعریف شوند

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۸۲۶

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: برای رفع مشکلات باید فرمانداری های ویژه بعنوان دستگاه اجرایی مستقل در سیستم بودجه‌ریزی تعریف شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر ساداتی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم تعیین ساختار و اختیارات فرمانداری های ویژه گفت: شهرهای دوم استان‌ها از قدیم الایام در مورد تفویض اختیارات چالش هایی داشته اند و ایجاد فرمانداری های ویژه به این منظور بوده است ولیکن ساختار اجرایی آن تا به امروز مشخص نشده است.

وی خاطر نشان کرد: فقط نوشتن معاون استانداری برای فرماندار ویژه در ذیل مکاتبات اداری و یا تغییر تابلوی فرمانداری نمی‌‌تواند تمام هدف این مصوبه باشد و حتما لازم است جهت اجرایی شدن این حق، اقدام اساسی و لازم از سوی مسئولان صورت گیرد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل افزود: در حال حاضر انتظارات مردم و مدیران این شهرها از نمایندگان خود و مسئولان استانی است که با پیگیری، مدیران وزارتخانه ها را مجاب به اجرایی کردن چارت تشکیلاتی و مصوب برای فرمانداری‌های ویژه کنند .

وی در خصوص عملیاتی و عینی‌تر شدن ارتقا فرمانداری های ویژه تصریح کرد: یکی از مهم ترین موارد لازم در تفویض اختیارات به فرمانداری های ویژه، استقلال بودجه این شهرستان ها است که خود به خود بسیاری از اختیارات به مدیریت شهرستان محول می شود و بودجه آنها می تواند شاهد رشد متناسب و قابل توجه باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: برای تحقق این امر و رفع سایر مشکلات اداری موجود، فرمانداری های ویژه باید بعنوان دستگاه اجرایی مستقل در سیستم بودجه ریزی تعریف شوند تا بتوانند مبادله مستقیم موافقت نامه ها را با سازمان برنامه و بودجه انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز