خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل:

یک نماینده برای منطقه کاشان کفایت نمی‌کند/ بیکاری 32 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی در کاشان

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی‌گفت: یک نماینده برای منطقه کاشان با حجم جغرافیایی و جمعیت بالایی که دارد، کفایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سید جواد ساداتی‌نژاد در اولین نشست خبری با خبرنگاران با تشکر و قدردانی از نمایندگان ادوار گذشته برای پیگیری نماینده مستقل در آران و بیدگل، داشتن یک نماینده مستقل را برای این شهرستان ضروری دانست و افزود : با توجه به اینکه چندین بار نماینده مستقل برای آران و بیدگل در مجلس مطرح شده و رای لازم را نیاورده است، امیدواریم در ابتدای مجلس با کمک مردم ، دولت و نمایندگان بتوانیم هر چه زودتر رای لازم را در این زمینه بدست آوریم .

عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی میزان بیکاری در شهرستان کاشان را 9 درصد و شهرستان آران و بیدگل را کمتر از این رقم دانست و یادآور شد: فارغ التحصیلان دانشگاهی حجم زیادی از بیکاران این منطقه را تشکیل می دهند .

وی با بیان اینکه بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌های کاشان ده درصد بیشتر از متوسط کشوری است، گفت: میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور 22 درصد و در کاشان  32 درصد است .

ساداتی نژاد با بیان اینکه در بحث اشتغال باید با افراد جویای کار پیش برویم، افزود: با توجه به اینکه صنعت در منطقه کاشان کارگری و بیشتر درحوزه نساجی و فرش ماشینی با مدارک دیپلم و زیر دیپلم است و اکثر بیکاران لیسانس و فوق لیسانس هستند باید در حوزه صنعت این شهرستان تغییر جهت بدهیم.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در پاسخ سئوال خبرنگار ایلنا در کاشان دلیل سرکشی بسیار زیاد به  ادارات دولتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را به خاطر وظیفه ای که نمایندگان در قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون دارند، عنوان کرد و یادآورشد: درحوزه نظارتی اگر در دیدار با مدیران ادارات منطقه گفتگویی می‌کنیم نگاه‌مان حمایت از دستگاه‌های اجرایی با توجه به مشکلاتی که دارند است. باید بتوانیم با ارتباط با دستگاه‌های بالا دستی با قدرت بیشتر مشکلات‌شان را حل کنیم تا موجب پشت گرمی آنها شود .

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار ایلنا در کاشان میزان تعطیلی بعضی از کارخانجات منطقه کاشان گفت: میزان تعطیلی کارخانجات آران و بیدگل زیر دو درصد و شهرستان کاشان 20 درصد است.

وی با اشاره به اینکه براساس آماری که مدیرکل صنعت ، معدن وتجارت استان اصفهان ارائه کرده نشانده این است که صنعتگران کاشانی و آران وبیدگلی جهاد گونه تلاش می کنند، گفت : این درحالی است که در بعضی از شهرهای اصفهان بیش از 50 درصد کارخانجات تعطیل شده است .

در پایان مراسم ساداتی‌نژاد پس از پاسخ دادن به تک‌تک اصحاب رسانه از خبرنگاران  شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۳۹۹۵۴۸