خبرگزاری کار ایران

صبح فردا و همزمان با عید بندگی برگزار می‌شود؛

برپایی‌نمازعیدفطر به امامت امام‌جمعه آران و بیدگل درحرم محمدهلال‌بن علی(ع)

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۵۶۳

نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل در صحن جنوبی‌حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، سید جواد تکیه، مدیر اجرای آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تزکیه نفس، کمک به محرومین و اتحاد و همبستگی جلوه های عید فطر است که به شکرانه عید فطر، زکات فطریه و نماز با شکوه عید برگزار می شود.

وی افزود: عید فطر و پرداخت فطریه فرصت کمک به نیازمندان و توجه به محرومان است که در ماه مبارک رمضان و روزه داری به این موضوع نیز بسیار تاکید و توجه می شود.

وی گفت: نماز باشکوه عید فطر در پایان یک ماه روزه‌داری مومنان با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل در صحن جنوبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) اقامه می شود.

وی  افزود: درب های آستان مقدس از شب عید فطر به روی زائرین حرم مطهر باز است و برنامه ها از ساعت 7 صبح با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز می شود و با اقامه نماز عید در ساعت 7:30 دقیقه و ایراد خطبه ها ادامه خواهد یافت و در پایان این مراسم، آیین نقاره زنی خدام افتخاری آستان مقدس اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری محدوده اقامه نماز عید فطر گفت: محدوده نماز عید فطر همچون سال گذشته از صحن جنوبی آغاز و بالاتر از رواق آیت الله افتخار الاسلام دربندی و حرم مطهر تا شبستان آیت الله عاملی ادامه دارد.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) با بیان اینکه با توجه به محدودیت های ترافیکی اطراف حرم، بهتر است نمازگزاران با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند، گفت: اگر از وسیله شخصی نیز استفاده کنند، پارکینگ‌های عمومی حرم مطهر در ضلع غربی و جنوبی برای نماز گزاران تعبیه شده است.

تکیه تصریح کرد: نماز عید فطر هر ساله با حضور پرشکوه مردم ولایتمدار و انقلابی آران و بیدگل در حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) و همچنین امامزاده 'هادی'(ع) این شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز