خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان:

اشتغال بانوان نباید مانع تربیت صحیح فرزندان شود

فرماندار کاشان گفت: نقش مادر در خانواده با اهمیت است و نباید اشتغال بانوان و مادران به تربیت صحیح فرزندان صدمه زده و باعث کوتاهی در انجام رسالت های مادری شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در  کاشان حمیدرضا مومنیان در همایش تخصصی  «توانمندسازی زنان، توانمندسازی جامعه با پیشگیری از اعتیاد» اظهار کرد: مرور جریان معتاد و اعتیاد در جامعه درس های خوبی به ما می دهد.

 معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: تجربه نشان می دهد با گذار از جامعه سنتی به جامعه مدرن زنگ خطرها به صدا درآمده و این هوشیاری مضاعف افراد اجتماع را می طلبد.

فرماندار کاشان بر آموزش خانواده ها تاکید کرد و گفت: امروز نیازهای معنوی فرزندان مورد غفلت قرار گرفته است و نباید سرزنش، تحقیر و تمسخر در خانواده جایگزین تشویق بشود و در مورد فرزندانمان زود قضاوت نکنیم.

وی افزود: به رغم داعیه برخورداری از جامعه مذهبی در برخی آسیب های اجتماعی نتوانسته ایم از این ظرفیت خوب استفاده کنیم.

مومنیان تاکید کرد: اهمیت موضوع اعتیاد می طلبد به جای پرداختن به بحث های کلی به بحث ها و آسیب های موضعی و بومی پرداخته و برای آن برنامه های کاربردی و مناسبی ارائه کنیم.

فرماندار کاشان گفت: خانواده به عنوان کانون گرم و نقطه آغاز رشد و تربیت و تعالی ظرفیت بزرگی از جامعه مذهبی و سنتی ماست که امروزه به شدت در معرض تهدید است و دشمنان به خوبی این ظرفیت را شناسایی کرده و نقطه هدف برای اجرای برنامه ها و تهدیدهای خود قرار داده اند و ما امروزه از این مساله غافل و در حال از دست دادن کلید واژه ای به نام خانواده هستیم و این درحالی است که بسیاری از ارزشهای اجتماعی نانوشته از طریق کانون خانواده در انسان نهادینه می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان نیز در این نشست گفت: در چند سال اخیر توانسته ایم جلوی فوران اعتیاد را بگیریم و ماحصل این کم شدن اعتیاد به موادمخدر صنعتی و شیشه و روی آوردن به هروئین و تریاک است.

عباسعلی قپانی پور افزود: هجوم اعتیاد به سمت زنان به عنوان عضو موثر جامعه نیز مساله ای است که نباید از آن غافل شد.

کد خبر : ۳۸۵۰۰۶